wicca and all things awesome -

Drömmar och runor

Det har inte dykt upp några nya ljusglimtar eller idéer om drömmen. Drömmar är svåra alltså... de dyker upp och kan vända upp och ner på alla ens känslor och sedan bleknar de bort till nästan ingenting. Lite sorgligt faktiskt... Något jag tycker vore intressant att pröva är att dramatisera sina drömmar i terapeutiskt syfte. Ser jag någon kurs någon gång så ska jag gå! :-)

Inatt (eller snarare imorse) så hade jag en ny dröm. Den ledde fram till att jag - som man faktiskt - var hos en grupp människor i ett hus och att jag skulle bli testad om jag var "värdig" till vad det nu var det handlade om. En annan man visade upp runor och så skulle jag säga vad de hette. "Jag kan det här." har jag för mig att jag sa. Den enda runan jag minns var den första jag såg, eiwaz. Den har visat sig förr i en dröm som jag hade för ca ett år sedan, men då var den ristad i min vänstra handflata.

Denna runa kallas Hästrunan, och representerar all form av kommunikation och förflyttning, yttre såväl som inre. Detta är en särskilt bra kraftruna för schamaner och sejdare eftersom den å ena sidan representerar själsresan, å andra sidan den transformerande extasen.
(
http://www.multiart.nu/grimner/svenska/)

Väldigt spännande, och jag försöker fundera över vad eiwaz kan ha för inflytande på mitt liv just nu. Jag försöker mobilisera om lite krafter i mitt liv, försöker byta utbildning etc... Ja... spännande att tolka drömmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback