wicca and all things awesome -

Karma, yule-dekorationer och drömmar

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om den gångna veckan. Har inte hunnit så mycket annat än att läsa och skriva rapport. Men nu har jag faktiskt tagit lördagen ledig. :-)

Först kan jag åter igen konstatera att karma existerar! Här om dagen så åkte jag som vanligt ut till universitetet och då hörde jag en kvinna som frågade busschauffören var hon borde gå av för att lättast komma dit hon skulle. Han svarade en hållplats som innebar att hon skulle få gå en bra bit, så efter att ha våndats ett tag på mitt säte gick jag och pratade med henne. Jag sa var hon borde gå av och gav henne en vägbeskrivning. Haha, dagens goda gärning. Jag gav också en kurskamrat tipset om var hon kunde låna en bok som var slut på alla andra ställen. På vägen hem på eftermiddagen ringde min man (haha, vad lustigt det känns att skriva "min man", men bra!) och bad mig köpa kattsand. Jag skulle dessutom förbi biblioteket och hade hela väskan full med böcker, så jag visste hur tungt och otympligt det skulle bli... Usch, vad jag våndades. Men precis när jag hade varit inne på ICA och gick ut träffade jag på min mamma! Hon gav mig skjuts hem och sagan fick ett lyckligt slut. Vad du ger ut kommer tillbaka. ;-)


Julpyntat har vi gjort här i lägenheten också, så det är juligt och väldigt mysigt. Tyvärr kissade någon av katterna på julduken på matbordet i dag. Misstänker att det var Samhain... den bushoppan. Hon som har skött sig så bra ett längre tag och nu detta! Katter, katter, katter...

Funderar dock på att fixa lite mer yule-igt pynt, typ något med solar, eldar, mistlar och vintergröna växter. Förra året bakade jag pepparkakor med form av olika solsymboler och de blev jättefina att hänga upp, så det kan jag rekommendera! Enkelt är det ju också.

Hade en underlig dröm för några nätter sedan då jag deklarerade att jag INTE var häxa. Det mest förvånande var att jag menade det också! Måste bero på att ÖPS:an har berättat att hon inte kallar sig häxa. Vad influerbar man är då... Nästan lite läskigt. Jo, jag hade en annan dröm den natten också, eller något natt precis runt den natten. Haha. Jag drömde att jag hade rest utomlands och träffat två wiccaner där. På natten gick vi till ett hus som höll på att byggas. Det som skulle bli taket låg än så länge på marken och hade som plattor av jord i sig som någon slags isolering eller dylikt. Jag satte mig på knä och lade mina händer på jorden medan jag välsignade det i Gudinnans namn och bad taket att vaka över familjen som skulle bo i huset. Jag kunde nästan känna jordlukten och känslan av att lägga händerna på det, så det var rätt härligt. Men symboliken i ett hus som håller på att byggas är ju helt klart lovande, kanske symboliserar det covenet?

Det var väl ungefär det jag hade tänkt skriva, fast jag har säkert glömt något nu.



Kra, kra korpen kraxar


Kommentarer
Postat av: Erik Jögimar

Alla kommer till en punkt i livet där titlar, namn och ord helt enkelt faller bort som torra skal. Det som finns kvar är det innersta, det man är - det som inga ord kan beskriva. Kanske har du nått den punkten, eller igenom prästinnan hittat inspiration?

Postat av: Erik Jögimar

Alla kommer till en punkt i livet där titlar, namn och ord helt enkelt faller bort som torra skal. Det som finns kvar är det innersta, det man är - det som inga ord kan beskriva. Kanske har du nått den punkten, eller igenom prästinnan hittat inspiration?

2006-12-11 @ 20:14:52
URL: http://sparrowhawk1138.wordpress.com
Postat av: Ceriadwen

Jag tror du har rätt i det SparrowHawk! :-)

2006-12-17 @ 21:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback