wicca and all things awesome -

Rubriken som Gudinnan glömde

Efter förra inlägget drömde jag att en ekorre var i mitt rum och åt upp mitt godis. Min reaktion på det var att nästan skrika när jag vaknade "Det är snart påsk!!!" =D

Jag kom på en sak som jag har glömt att skriva. Strax efter att kursen drog igång så bestämde jag mig för att ha en ritual i skogen. Det var en sådan där impuls grej, för jag var egentligen på väg för att handla och min sambo satt ju och väntade på mig. Men jag kände mig så dragen till skogen och så hade jag länge lovat att ha en ritual för att hedra en speciell gudinna som hjälpte mig i vintras. Eftersom det som sagt inte var planerat så hade jag inga redskap; helt i linje med den här delen av kursen alltså! Så jag tog mig ut där i den knähöga snön (tja, nästan iallafall!) och gjorde allt "för hand". Det var trevligt, även om jag önskade att jag hade haft med mig en gåva.

Igår låg jag och läste lite om wicca innan jag somnade och kom tänkte att det snart börjar bli dags att skriva lite egna invokationer och sådant som man kan använda. Jag gillar ju att skriva så det känns som ett kul projekt. Kanske börjar idag om näsan slutar rinna för fem minuter.

En annan sak som jag inte tror jag har skrivit är att jag gjorde övningen Natthimlen igen för ett tag sedan innan jag skulle somna. Jag gjorde precis klart den och sedan slocknade jag på en gång. Mycket effektivt!

Nej, nu ska jag äta frukost. Det är viktigt att ta hand om kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback