wicca and all things awesome -

Vårförkylning

Tja, eller är det över huvud taget vår? Jag tror att det börjar bli det iallafall och jag suckar av beundran och glädje varje gång solen skiner in genom fönstret. =)

Igår gjorde jag den där energiövningen där man skapar en energiboll mellan händerna. Jag har gjort den ganska många gånger förut, men nu var det länge sedan och det kändes. Jag kom på mig själv med att tänka "Hur tusan kan jag tro på det här?!" Då blev jag väldigt förvånad och kanske till och med lite ledsen. Jag tror att jag har fokuserat så mycket på den fysiska, jordnära delen av wicca mycket länge (eftersom jag är en jordnära person så kommer det mer naturligt) och kanske har det lett till att jag har försummat resten? Kanske är det därför jag fick chansen att gå den här kursen? Jag ska tänka mer över det här...

Jag slutförde iallafall övningen och visst kände jag min energiboll, men jag kände mig ändå fånig som satt där med händerna som kände i luften.

Både med tanke på min förkylning som kom igår och det som har stått i kurshäftet, så känner jag att det börjar bli hög tid för en storstädning av lägenheten. Jag vill göra avkok på örter att skura golvet med och jag vill vädra, ta in grönska när den kommer eller kanske köpa en vacker blomsterbukett; jag vill få in VÅREN! Jag har verkligen börjat längta jättemycket och funderar på att ordna en påskmiddag tillsammans med några närstående personer. Jag vill påskpyssla och pynta och göra hemtrevligt. =)

Kanske får jag tid att börja imorgon, fast då ska min sambo förstås spela rollspel med några här... Och kanske kommer jag att vara ännu tröttare än jag är idag? Hmmm.... Om jag skriver skolarbetet snabbt nu så kanske jag hinner innan melodifestivalen då? ;) Ja, så får det bli.


35699-5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback