wicca and all things awesome -

Eld och vatten

Bah, mitt kursbrev har fortfarande inte kommit! Jag blir bara frustrerad för att jag är så förväntansfull och vill ha det NU. Nu måste jag vänta hela helgen...

Igår hände inte så mycket. Vi var på Hjärta till hjärta, en secondhand. Där köpte jag en vit keramiksvan, ett otänt havsfärgat blockljus med snäckor i botten och en ljushållare i form av en näckros, eller möjligtvis en lotusblomma. :-) När jag kom hem upptäckte jag att den var lite trasig och tejpad, men den är fin ändå.

I vardagsrummet har jag ett litet shrine (hittar ingen vettig översättning till det ordet) som nu mer och mer håller på att helgas åt gudinnan av månen och vattnet. Till mycket stor del är det nog "The Sea Priestess" förtjänst att jag nu är så inriktad på den aspekten, men jag har ju bett om att få se fler av Gudinnans ansikten så jag tar det som att hon visar mig det nu. Vad jag letar efter nu är något att pryda väggen bakom mitt shrine. En större bild av månen eller havet vill jag ha. Det skulle vara så vackert. Jag funderar på att måla själv, men jag vill ha starka, klara färger och bra konturer. Jag får söka efter en, halva nöjet ligger i att leta.

Det känns verkligen som ett nytt ansikte av Gudinnan. Mitt vanliga altare i sovrummet följer ju årshjulets växlingar och då blir jag mer inriktad på Guden och Gudinnan i jorden och växtligheten. Det känns spännande att ta del av något nytt. Lite känns det så här: Gudinnan och Guden jag hittills har fokuserat på visar vad som sker i det yttre, i den fysiska verkligheten. Men det senaste av Gudinnans ansikten känns mer sammankopplat med det som sker i psyket. Månen styr ju både tidvattnet och våra kroppsvätskor, eftersom vi består till så stor del av vatten. Den är sammankopplad med psykisk hälsa och ohälsa, drömmar och psykiska förmågor. Det ska bli spännande att se vad hon vill avslöja för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback