wicca and all things awesome -

Eldmånad, bad, vatten och runor

Snart kommer äntligen nästa kursbrev! Jag längtar så, det ska bli så kul och jag ser alltid fram emot nästa paket när det kommer. Det var nära att jag inte hade råd att betala det här brevet innan den 26 juni, men jag tog mig råd som tur var. Jag vill ju inte hamna efter rent tidsmässigt eller komma ur fas med månaderna som kursen följer.

Jag invigde ljuset samma kväll som förra inlägget. Förbindelsen mellan ljuset och övervärlden såg jag som trådar som gick från ljuset och uppåt i ett slags DNA-mönster. Lite svårt att förklara. Från början hade jag tänkt att det skulle bli som en spiral, men det man har tänkt och det som blir brukar ju sällan vara detsamma! :-)

Min fascination för vattenelementet har verkligen fortsatt. Jag går omkring i blå-grönt nagellack på tårna, använder blå kläder, gör omedvetet presenter i form av badsalt som jag döper till "Yamayas badsalt", har badat utomhus för första gången på typ två år och kände mig lekfull som en sjuåring när jag kom i vattnet. Lekte med min "bonusbrorsa" väldigt länge och återupplivade badlekar som "hajen" (och kom även på en ny variant som vi döpte "krokodilen"), vem som kan göra häftigast trick, vem som kan sätta sig på botten, vem som kan hoppa högst upp i luften etc. Det var underbart att bara stå och njuta i vattnet också... känna sandbottnen mot mina fötter, vattnet runt min kropp, luften kring mitt huvud och solen som sken starkt. Alla elemenen närvarande på en och samma gång... genomströmmade av anden, det femte elementet.

Jag har försökt följa övningen/häxmeditationen från kurshäftet som nu går ut på att försöka hitta runor i naturen och omvärlden. Jag upptäckte att algiz ofta återfinns i träd som jag ser.

"Denna runa representerar djurriket, och kallas älgrunan. Den representerar även våra fylgjor (andliga följeslagare och "skyddsänglar") och kraftdjur." (
http://www.multiart.nu/grimner/svenska/)


Tidigare har jag mest tittat på pinnar när jag har varit ute och gått och då har jag sett många olika runor. Tillfället jag har nämnt ovan, när jag badade, var lite speciellt för då hittade jag en sten på botten som jag tog med hem och på den finns runan wynja:

"Wynja är kopplad till Frej i det att den handlar om Fred och Fröjd. Kärlek och förälskelse är kopplad till denna runa. Wynja handlar mycket om att leva i nuet, att inte planera eller förvänta sig för mycket.

Positivitet och kreativitet är också självklara aspekter av Wynja, liksom ett fysiskt och känslomässigt välbefinnande." (http://www.multiart.nu/grimner/svenska/)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback