wicca and all things awesome -

Handledare och brödbagare

Hej igen!

Vi var aldrig till Norge, det blev bara Dalarna istället och det var lika skönt det. Det är jobbigt att sitta i en bil för många timmar. I Falun fanns en underbar butik som bara sålde jade föremål. Innan vi åkte hem så köpte jag en väldigt stor jade i ett halsband. Alldeles mörkgrön, som en malakit. Mönstrena på stenen ser ut som ett stormigt hav i dimma. Jag blev väldigt fäst vid den och kände att jag behövde den. Till formen påminner den också mycket om stenen som hängdes runt min hals under en meditation; den gången jag blev rädd och fick svårt att andas. Kanske är det mina rädslor stenen ska hjälpa mig med?

Jag hade en ganska spännande dröm för några få nätter sedan. Jag drömde att jag var bakåt i tiden, runt medeltiden kanske för jag befann mig i en borg. I rummet jag var i växte en nyponbuske och under den små smultron. Bären lyste verkligen upp rummet och jag var noga med att se till att inget hände växterna. För att hålla folk utanför rummet slog jag upp en magisk cirkel. Jag drog sedan upp blå pentagram i luften och jag kunde verkligen känna och se dem. Det var fantastiskt.

Jag har för första gången också på mer allvar tagit på mig en handledarroll inom wicca åt en tjej via nätet. Eftersom det är via nätet så kommer jag inte att gå in så djupt utan bara ge henne den knuff hon sade sig behöva för att komma vidare på egen hand. Jag har än så länge bara skrivit ett mail till henne, men bara det enda mailet gav mig väldigt mycket! Man ser liksom ner på det man skriver och frågar sig förundrat "Va? Visste jag så mycket om det här?!" Att skriva saker öppnar upp ett helt nytt rum för mig och jag kan se hur mycket jag faktiskt har lärt mig under alla de här åren jag har hållt på. Det ger förtröstan. Jag hoppas bara att det jag skrev föll i god jord och att det i slutändan ger HENNE något, det var ju därför jag skrev. Jaja, det är en jättenyttig lärdom för mig som jag med glädje tar emot!

På tisdag är det dags för lughnasad igen och jag funderar på vad jag ska göra. Jag har det ganska klart för mig, men jag ska leta lite mer tips och idéer. Jag älskar Internet! ;-)

Idag bakade jag tekakor. Det är fantastiskt att baka bröd och att se hur det jäser och hur det gräddas och att få knåda den smidiga degen under händerna...! I alla tider har människan bakat bröd och det känns verkligen som något livgivande.

Sommarnattshälsning/Ceriadwen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback