wicca and all things awesome -

Aggressioner, dröm och Yule-skiva!

tankebubbla

Maria, du sa det så bra! Bara för att man inte beskriver sig som en glad person så måste det inte betyda att man är en surpuppa. Tack! :-D



Igår kväll fick jag ett ryck. Sviterna efter mitt utbrott på en av bandmedlemmarna känns fortfarande i kroppen, så jag behövde få lite utlopp för mina aggressioner. Det började med att jag tänkte städa i sovrummet (som jag alltid lyckats stöka till i, eftersom jag använder det som ett hobbyrum). Vanligtvis när jag städar så brukar jag tända rökelse och levande ljus och sätta på bra musik och sjunga och dansa, bara för att det blir mycket roligare och mysigare. Men istället för den lite lugnare musiken som jag brukar ha (typ Loreena McKennit) så valde jag en skiva som i sig behandlar ilska och då kom jag verkligen igång! Visst, jag städade ett tag, men sedan fick jag för mig att måla ur mig ilskan samtidigt som jag vrålade med i musiken! Haha, vilken terapi va? Men det är ganska härligt att gå in i sig själv så där och bara känna och ge sig hän. Min sambo tyckte dock att det var lite sent så han kom in och sa det, men han märkte ganska snabbt vilket tillstånd jag var i och lämnade mig ifred. Bra när någon känner en så väl att allt inte måste sägas rakt ut. Han vet att jag avskyr att bli störd när jag är inne i något sådant där. :-) Bilden nedanför var det som kom ut iallafall och jag mår mycket bättre nu. Lite tapet kom tyvärr med nere i vänstra hörnet, som ni ser. Säger dock inte att det är ett mästerverk, haha!


colours

Igår tänkte jag också försöka skriva ut mina personliga färgkorrespondenser här från bloggen och stoppa in i min BoS, men det misslyckades. Det verkade inte gå att bara kopiera text. Men vänta lite nu... jag borde väl kunna gå in och öppna inlägget igen när jag är inloggad? Aha...

I natt drömde jag att jag paddlade kanot in i skogar och nedför läskiga fall. Sedan steg vi i land och gick in till en restaurang där vi skulle äta lunch. Jag försökte beställa något vegetariskt, men det var världens otrevligaste tjejer som stod i kassan! Minns inte riktigt om jag skällde ut dem eller om jag bara blev ironisk till slut... Känns som att jag verkligen börjar komma i kontakt med min ilska sedan jag skällde ut min bandmedlem och stod upp för mig själv! Det är ju något jag alltid har haft problem med så jag känner mig faktiskt nöjd med det!

Snart är det bara en vecka kvar tills jag ska till Jönköping igen, yey! Det känns inte lika nervöst som de tidigare två gångerna så man börjar komma in i det eftersom man lär känna dem mer och mer. Ska försöka tänka ut några kluriga frågor så att man inte kommer tomhänt...
 
Har ett projekt på gång också: En hednisk julskiva! Eller snarare Yule-skiva. ;-) That´s right, jag tänker på den förkristna julen och alltså tänkte jag använda traditionella melodier och skriva om texterna. Det är ju inte som att det inte har gjorts tidigare (finns en hel del underbara texter på nätet, absolut av Ellen Reed), men jag vet ingen skiva med svenska texter. Har lyckats ändra några ord i "Nu tändas tusen juleljus" så att den passar till exempel. Kruxet är bara att få TID att spela in, eftersom det är mycket med studierna runt den här tiden. Musiken blir nog väldigt enkel och kommer nog bygga mest på keyboard. Vill bara ha det nedtonat, lugnt och stämningsfullt. :-) Min lillasyster och pojkvän har gått med på att hjälpa till, både med instrument och med sång och om jag bara kan släppa mitt grymma kontrollbehov så kommer vi nog få riktigt roligt när vi gör den också! Får ta med glögg och pepparkakor till replokalen. Jag hoppas verkligen att det kommer bli av!!!!


Blä, upp och ha seminarie imorgon så det är bara att bita i det sura äpplet nu och läsa lite till. Pojkvännen kommer väl ändå vilja spela sitt nya tv-spel hela natten. Hihi...



Gudinnans frid!

Isis




Bästa låten just nu:

Io Pan - Inkubus Succubus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback