wicca and all things awesome -

Skivan

I dag påbörjade jag faktiskt inspelningen av mitt Yule-album! Med hjälp från min pojkvän förstås, jag är hopplös med att koppla kablar och göra inställningar... Men jag ska lära mig, någon gång! Vill ju kunna fixa det själv så man kan hålla på i lugn och ro och inte bli stressad av att någon står och bara väntar. Jobbigt att känna sig beroende av någon annan för att kunna genomföra sina mål... men brukar det inte vara så i livet? Man är för det mesta mer eller mindre beroende av varandra, precis som en väv.

Utan att gå allt för mycket i på filosofiska funderingar så kan jag ju berätta hur det gick. Det gick... långsamt! Jag är en otrolig perfektionist, absolut när det gäller något som bara innefattar mig och som speglar mig själv. Tror inte att det handlar så mycket om självmedvetenhet, bara att jag vill kunna känna mig nöjd och veta att jag har gjort mitt allra bästa. Jag hade dock ett ögonblick av fånig självmedvetenhet när ett annat band var på väg till sin replokal, som mer eller mindre ligger vägg i vägg med vår. Ni vet, ett sådant där tufft litet gäng med yngre killar som lirar metal, och där stod jag och spelade julsånger. Haha, tyckte faktiskt det var pinsamt. Det tog lång tid att sätta keyboardspelet, men när vi till slut ändrade det förbaskade metronomljudet så gick det tack och lov. Vid ett tillfälle var jag på väg och ge upp och sa "nej, vi tar nästa sång och försöker med istället!" men sedan kom kämparglöden och istället för att låta mig besegras så fortsatte jag att försöka och efter ett tag satte jag den! Det var ungefär så långt vi hann, jag sjöng in en vers också men sedan började det bli dags att gå hem eftersom vi skulle äta och göra skolarbete. Jag avskyr att avbryta mig när jag skapar, men på ett sätt var det lite skönt också. Jag hade haft sådana upprymda och spända förväntningar att hela saken tog musten ur mig lite grand. Någon gång i nästa vecka kommer jag nog att fortsätta.

Kom att börja tänka nu på alla andra skojiga saker runt omkring, att pyssla med ett skivomslag etc... Jättekul! Vill nog ha en eld på framsidan kanske... Borde jag kunna hitta på deviant art att använda (självklart frågar jag om lov innan). Vad kan den heta då? "Låt yule-eldarna brinna"? "Dela ljuset"? Haha, jag måste nog fundera på det! :-D Sitter och kollar på bilder på Devart nu och det finns himla mycket fint! Man kanske till och med skulle fråga om man fick använda en färdig bild...?

Nej, jag ska leta vidare en stund, blev inspirerad!!!

Vandra i skönhet!

gudinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback