wicca and all things awesome -

Ny kaxig katt i familjen!

Nu har vår lilla familj fått ett nytt tillskott! I dag åkte jag (med hjälp av min pappa) och hämtade upp en liten kattfröken. Hon är till hälften norsk skogskatt och hon är mörkgrå/svart och långhårig. Redan i bilen märktes det hur hennes personlighet var. Efter några minuter var hon i full gång och skulle utforska bilen. En liten stund fick hon sitta på panelen och titta ut. Hon var extremt nyfiken men bilresan gick bra även fast jag var ett plågoris som stadigt höll fast henne. Jag var så elak att hon var tvungen att jama högt i protest några gånger, innan hon indignerad lade sig ner och halvsov. :-)

Men nu är hon hemkommen och trots att hon bara är ca 12 veckor verkar hon ha satt båda våra andra katter på plats. Hon har en väldig integritet och har morrat och fräst nästan oupphörligen. Ingen ska komma och sätta sig på henne inte! Vår kastrerade hankatt har varit mest nyfiken på henne och försökt närma sig, men han får sig alltid en rejäl avhyvling. Vår andra vuxna honkatt är skygg som vanligt och håller sig mest på avstånd för att slippa trubbel och slagsmål. Och vi som var rädda att de skulle vara aggressiva mot kattungen! Snarare tvärt om då. Undrar när lilla kissen lugnar ner sig? Hon är ganska kaxig ändå och stövlar omkring och utforskar med sin lurviga svans högt i skyn. Jag sa till min sambo förut att hela bibel-gänget har flyttat in nu. Vittra (hankatten) är som Adam, Isis (honkatten) är som Eva och nya katten är som Lilith! De är lite så till personligheten så det är fascinerande. Jag hade på förslag att döpa nya katten till Lilith men vi får se om husse tycker det är en bra idé eller ej.

Nej nu ska jag sova så jag orkar upp till morgondagens föreläsning.... *snark*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback