wicca and all things awesome -

Namnet och dräkten

OK, här kommer ett muntrare inlägg! :-)

Klockan är nu 02.21 och jag är trött, lite uppspelt och babblig. Jag har äntligen valt mitt kraftnamn och det känns väldigt bra! Svårt var det, men någon gång måste man ju bestämma sig... Det blev inte det namnet jag talade om för några inlägg sedan, utan ett annat jag har klurat på. Det namnet har förresten varit igång i systemet ett bra tag via drömmar, meditationer, bilder etc. Eller ja, inte själva namnet, utan det namnet står för. :-) Jag kommer hur som helst inte att avslöja namnet för någon, jag vill inte vara som alla som skriver ut sitt kraftnamn i olika forum etc. Mitt namn är mitt privata! Så.

Ikväll designade jag också en binderuna för mitt namn, som jag nog kommer att börja använda i olika sammanhang, på redskap etc. Jag skickade också iväg mitt namn till ÖPA, så nu är det mer eller mindre oåterkalleligt, jag har gjort mitt val.

Hittade en underbar bild på nätet!

image26

Jag tyckte den var så vacker och bra och jag litar på att ni vet vad den föreställer. :-)

En utmaning jag har framför mig är att sy en dräkt för ritual. Jag är verkligen ingen hejare på att sy, men jag har fått hjälp att klippa ut mönster så det ska nog gå bra. Måste gå och köpa tyg och det är ju inte så billigt. -_-  Men värt det såklart. Vit ska den vara... Funderar på att brodera lite på den iallafall, det får jag säkert. Kanske kantband... får se. Mycket nytt och spännande iallafall och jag ser så mycket fram emot att gå vidare! Är mycket uppspelt inför 5/5... :-D

Just det, i dag slog jag personligt äggrekord, tre ägg på en dag! Det är ju påsk ju. ;-P



Skatvingesus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback