wicca and all things awesome -

Hemkommen

Hoho! Nu ska jag göra en liten uppdatering om vad som har hänt, men först lite roliga skämt! Man behöver ju ett gott skratt ibland.

Q: How many Sex magicians does it take to screw in a light bulb?
A: They don't screw in light bulbs, they screw on the altar!


Q: How many Frost "School of Wicca" Witches does it take to change a light bulb?
A: "Just you! That's right, YOU! And for only $195 we'll send you our complete "Witches Magic Power of Light Bulb Changing Course" with real knowledge that you can apply this to ANY light bulb ANYWHERE! Listen to the testimony of a young couple from Wisconsin who..."


Q: How many years does it take for a solitary Witch to change a light bulb?
A: How long does it take to get one out of the closet?


Q:How many years does it take a Dianic Wiccan to change a light bulb?
A: You can change it whenever you are empowered to do so.

Phu! Nu orkar jag inte rota fram fler. Om ni inte har gjort det, så läs "Why does the chicken cross the road?" som finns längre bak i min blogg. De är fruktansvärt kul!




Jag är numera en ärbar, handfäst kvinna. ;-) Mitt stora, hjärtliga tack går ut till mitt coven som gjorde lördagen den 28/7 till en fantastisk dag!

Dagen efter åkte jag och min man till Paris, Frankrike, för att leva loppan en vecka. Det blev väldigt lyckat och vi såg mycket, åt god mat och hade det allmänt spännande och bra. Att flyga var inte alls farligt, det var kul! När vi åkte hem satt jag och fnissade när vi startade, sedan satt jag i princip med näsan tryckt mot det lilla fönstret. Himlen var så otroligt blå där uppe... Sedan mörknade den tills den hade samma färg som lapis lazuli...

Jag tog lite över 300 kort på resan också och igår skickade jag iväg 165 av dem till framkallning. Ett stort, fint album ska det bli av dem sen! Genom extrafilm.se gjorde jag ett album med bilder från handfästningen, men jag tyckte det blev lite för plastigt... :-(




Eftersom jag var borta över lughnasadh firade mitt coven utan mig. Jag ska inte säga att det inte kändes träligt, för det gjorde det. Hatar att missa saker! Jag grämer mig nog lite fortfarande, även fast jag firade själv i måndags. Under dagen skrev jag en egen ritual och det har jag inte gjort på länge. Jag har självklart utfört ritualer, men det var mycket länge sedan jag skrev ner en i förväg! Jag brukar mest improvisera vad jag ska säga. Ritualen funkade ganska bra, men den kändes för kort. Mer text nästa gång så man hinner komma in i känslan. Det är å andra sidan svårt när man blir bombarderad av mygg från alla håll. Det kliar som f*n på hela kroppen nu, men jag säger som jag brukar när det kommer till att skada sig eller på annat sätt förlora blod i sådana här sammanhang: "Traditionsenligt!" Haha, insiderskämt. Här är bilder från mitt firande. Vacker "kyrka" jag hade, eller hur? ;-):


image42

image43


image44





Jag orkar inte säga så mycket mer nu, annat än att jag provade min nya mixer (födelsedagspresent) och gjorde en bananmilkshake. Jättegott!!!! Nu vill jag bara experimentera med den och göra nya grejer så jag kommer bli jättetjock om jag fortsätter. ;-)

Kommentarer
Postat av: mana

Ooooh, grattis! =D

Postat av: Ceriadwen

Tack mana! :-)

2007-08-09 @ 00:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback