wicca and all things awesome -

Reiki 1

Igår började äntligen Sacred Ravens kurs i reiki som jag har varit anmäld till ett bra tag. Reiki har jag velat prova i flera år. Ojojoj, massa år! Så jag blev så glad när jag fick chansen, till ett pris jag kunde godta. :-P

Jag kom med bussen till stationen ganska tidigt och väntade på att han skulle möta upp mig, så jag satte mig på en bänk. Efter ett tag kom en busschaufför gående mot mig och skulle in i byggnaden bakom mig. "Är det dagen efter eller?" Förvirrat såg jag upp. "Va? Nej. Va?" (Eller något liknande, mäkta intelligent for ur min mun.) "Jag trodde att du hade varit ute och festat och väntade på bussen hem." svarade han fnissande. "Jaså, ser jag så sliten ut?" frågade jag lite sarkastiskt. Han skrattade (åt sig själv antar jag) och gick in genom dörren på sidan, sedan stack han ut överkroppen: "Ha en bra dag!" Människor är bra underliga...

Ganska snabbt in i kursen (när vi kom till mer praktiska delar) märkte jag att "Wooo. Nu händer det nåt!"  Jag kände mycket energi i kroppen (eller ska jag börja säga "ki/chi"?) Absolut i en rörelse som hade renande inverkan, om jag inte minns fel. Initieringen var lite spännande också. När tecken ritades i luften över händerna kändes det som om spiralen snurrades upp. Det var just i händerna jag kände någon slags förändring, de kändes lite annorlunda, det var en annan sorts känsla i dem än tidigare.

Får skriva mer sen, nu måste jag gå till bussen för att åka in igen för den sista dagen. :-) Wish me luck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback