wicca and all things awesome -

Kärlek och sångpedagog

Nu är imbolc över och förbi och då har det tråkigt nog blivit riktig vinter! :-) Jag som var inställd på vår och så blir det snökaos. Där får man. ;-) Men jag sörjer inte för det! Våren är på väg och jag VET det!

Samhain (vår till hälften norska skogskatt) sitter här i mitt knä och kurrar. Jag är så tacksam över att jag får ha dem i mitt liv och att jag inte är allergisk eller bor på för liten yta längre. Att få dela sitt liv med kärleksfulla varelser - i vilken form de än må vara - är en välsignelse! Tänk vad mycket kärlek man har i sitt liv som man inte är klok nog att uppskatta varje dag!

För några timmar sedan låg jag i soffan och var på väg att slumra till medan jag såg på Newton och hans forskning inom alkemi på history chanel. Medan jag fortfarande var vid någorlunda medvetande så började jag att drömma, ni vet sådana där väldigt verkliga drömmar mellan sömn och vakenhet. En man ledde mig framåt genom mörker, jag höll i hans arm och han gick framför. Han hörde andarnas röster och lyssnade och talade med dem. Det enda jag såg var hans skepnad framför mig och hans bleka hud som skimrade i mörkret när han klädde av sig. :-) Inte vet JAG varför han klädde av sig!

På söndag bär det av mot Jönköping igen, denna gång för sista träffen i grupp. Nu är tiden att lägga fram frågor och funderingar innan det sista enskilda mötet. Men har jag några vettiga frågor? Nej, inte direkt. Får se om jag kommer på något, jag vill ju gärna ta tillfället i akt.

I går var jag hos en sångpedagog för andra gången i mitt liv, men det var första gången det var enskilt och fokuserat på mig, så det kändes jättebra. Jag sjunger ju i ett band och strävar efter att utveckla min röst så mycket som möjligt. Jag skulle väldigt gärna bli artist men har störst lust att slå igenom med bandet i framtiden när vi har blivit bra nog (och då hänger det ju mycket på mig). ;-) Så när jag såg en annons i lokaltidningen om en sångpedagog i staden där jag bor så ringde jag nästan direkt. Till min stora lycka så var han väldigt billig (åtminstone i jämförelse) så jag kan nog gå två gånger i månaden iallafall. Men nu ska jag dit redan nästa tisdag igen. Det var så roligt att få feedback från någon som vet vad han pratar om och som kan hjälpa mig framåt. Jag fick veta att jag har ett brett register så det var kul. :-)


Love and light!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback