wicca and all things awesome -

Gudinnetempel

Nu har jag haft en mysig helg med lite ledighet, så imorgon kan jag ta nya tag.

Igår kom de flesta från covenet hit för att diskutera handfästningen. Min man och Cheddar hade ju inte träffats tidigare heller, men de kom bra överens. :-) Det var så kul att se dem igen! Synd att vi inte kan träffas oftare. Cheddar stannade kvar lite längre, hon åkte hem vid 23-taget. Det var så mysigt att kunna sitta vid bordet och snacka, wicca, ordineringar och annat. Det är ju så lite jag begär egentligen. Haha!

Råkade komma in på
gudinnekonferensens hemsida och deras vackra galleri. Vad roligt det vore att åka dit någon gång, till Glastonbury. Så här står det på sidan:

"This Crone Conference is open to women and men of all ages who want to experience the Crone´s loving energy. With illustrated talks, presentations, workshops, beautiful artwork & stalls, performances, music, song, poetry, dance."

Låter inspirerande. Och deras tempel är så vackert! Måste sätta in en bild...

image36
    
image37



Och ni vet väl att det finns ett gudinnetempel i Söderhamn i Sverige? Har ingen erfarenhet av det men det är hur som helst ett roligt initiativ! Hoppas att det kan utvecklas i en positiv riktning, gärna med en festival även här. ;-)

I framtiden skulle jag kunna se mig själv öppna ett tempel, ett som är helgat både åt Guden och Gudinnan. Ett tempel som är öppet för alla, om man vill åka dit och bara vistas i en lugn, vacker, meditativ miljö. Kanske kunde man hålla aktiviteter där ibland. Det vore mysigt.

Den som drömmer medan han är vaken har vetskap om tusen ting, som den som endast drömmer medan han sover aldrig upptäcker. / Alfred Otto-Wolfgang Schulze

Kommentarer
Postat av: mana

Det låter helt undebart.

Postat av: Ceriadwen

mana: Du får komma och sitta en stund i mitt tempel när jag har skapat ett. ;-)

2007-07-09 @ 23:43:12
Postat av: mana

Sjysst ;)

2007-07-10 @ 09:42:42
URL: http://tsampika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback