wicca and all things awesome -

Efter Litha

Hej vänner!

Nu är jag hemkommen från det vackra Sörmland och är full med allergi. Näsan kittlar, rinner och nyser. Usch, vad jobbigt det är! Men jag är glad ändå, för jag är ledig imorgon också, sedan börjar jag jobba på äldreboendet. Efter att ha gått bredvid fyra gånger och gått på förflyttningsteknik så känns det bättre. Lite osäkert och trevande fortfarande, men jag fixar det. Jag trivs faktiskt ganska bra!

I dag när vi var hos min svärmor fick jag henne faktiskt att toppa mitt hår. Det har varit slitet så länge och jag har inte klippt mig sedan oktober. :-S Tar mig aldrig råd att gå till en frisör. Det är så skönt nu att dra fingrarna genom håret och känna att inget är strävt, utan jämnt och fint. Så borde det alltid vara. Vi kollade på hus i Dalarna också, dit jag och min man vill flytta så småningom. Det fanns så fina och jag blev så sugen!

Efter mitt förra blogginlägg gick jag in i sovrummet till mitt altare och tände ljusen och satte mig. Utrymmet framför Isis-statyn pryddes med rosenblad och hasselnötter, som fick vara symboler för Gudinnan och Guden. Det blev riktigt fint och stämningsfullt och jag kände absolut inget dåligt samvete över att inte ha ordnat någon egentlig ritual! Det kändes helt rätt just då och det var det viktiga.

litha

Kommentarer
Postat av: mana

Åh, så fint! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback