wicca and all things awesome -

Kvast, reiki

image34

Det är (tyvärr) inte min kvast på bilden.

Kom på att jag kanske skulle sätta lite nytt ris på min kvast innan handfästningen. Den är om mindre än en månad! Jag skulle gärna ha pil... Växer nära vatten, renande, månens och poeternas träd. Nu har jag den mer klassiska björken. Hittade en fin
"trädsida" förresten. Ta en kik!

I en typisk handfästning brukar det ingå att hoppa över en kvast. Det symboliserar dels en tröskel, att man går från ett skede av sitt liv in i ett annat, dels att man "sveper bort" det gamla och för in det nya. För mig personligen symboliserar kvasten också det vardagliga livet, städning och sådant. :-) Sådant som inte är så där spännande men som ändå är livet som hela tiden rullar på. De ögonblicken måste man också ta tillvara på.

Det är så skönt att ha helg nu, jag bara njuter! Man känner verkligen att man förtjänar lite ledighet efter veckan. Men jag trivs på jobbet, jag fixar det. (Det där börjar kännas som ett mantra nu, haha!) I kväll hade bandet faktiskt en spelning, som jag skrev om igår. Trodde vi skulle ha mycket mer publik, men annars var det bra.

Vecka 32 ska jag äntligen, äntligen gå en helgkurs i reiki! Det är min vän "Sacred Raven" som håller i den. Jag har länge varit nyfiken på denna healingform och nu får jag äntligen uppleva den i första person. Ska bli spännande att se om det kickar igång även hos mig. Hoppas jag får mycket användning av det och känner att det fungerar. De allra flesta som blivit initierade i reiki verkar ju nöjda.

Nu ska jag massera mannens onda nacke lite och sedan sova gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback