wicca and all things awesome -

Update

Så, nu är det dags att blogga en stund igen.

Var som sagt i Jkpg förra helgen och var med om en ordinering. Kändes kul att vara med redan från början, hela vägen. Det blev en helt annan grej, speciellt som det inte var jag som utsattes för den. :-) Har försökt skriva om upplevelsen i min BoS, men det har inte flutit på än. Och jag är rädd för att skriva för mycket här, så jag ska försöka fixa det sen. Det är ju tråkigt att glömma bort, man vill ju föreviga ögonblicken. Det var iallafall jättemysigt att träffa alla igen, de är så trevliga och jag känner mig välsignad för att de finns i mitt liv. Även om vi inte träffas så ofta har de blivit en viktig del i min tillvaro, starka influenser.

Handfästningen börjar närma sig, jag borde skaffa en sån där "countdown-grej". Börjar bli nervös, det är ju en del som ska fixas, klänningen ska bland annat sys och jag börjar få kalla fötter över det. Letar runt efter någon att köpa istället men jag har väl inte sådan tur. :-P I går ringde min mamma och sa att hon hade något tråkigt att berätta. Det var att min mormor inte tänkte komma. Lyckligtvis upplever inte jag det som tråkigt, utan blev istället bara lättad. Jag bjöd henne bara för att vara snäll, men nu hade hon fått för sig att vi inte hade bjudit hennes "pojkvän", bara för att han inte hade fått en separat inbjudan. Så hon kände sig väldigt förnärmad. Och bara det att hon inte kan ringa och fråga, utan istället bara gnäller bakom min rygg gör mig irriterad. Vi hade hela tiden tänkt att han skulle komma och tyckte det var självklart, så vill hon hoppa på första bästa grej att klaga på så varsågod. Inga andra respektive fick separata inbjudningar, men hon förväntar sig att vi ska ringa och göra avbön. I helvete heller! Jag tvår mina händer över den människan. Till och med min egen mamma tyckte att jag skulle släppa det och då gör jag det. Jag har ändå inte pratat med henne på över fyra månader. Hon är rent ut sagt otrevlig och jag vill inte ha sådana människor i mitt liv. Det behöver jag inte.


I dag är det sommarsolståndet, litha. När jag vaknade var det regnigt och grått och min entusiasm slocknade snabbt. Hur motiverande är det att fira solens höjdpunkt när man inte ens ser den?! Dessutom har jag varit så trött hela dagen... Jag önskar att jag kunde vara "duktigare", som Mana brukar skriva men det kan vara förbaskat svårt! Absolut när man är ensam. Jag skulle egentligen ha firat litha med mitt coven (att skriva "mitt coven" känns lika stort och overkligt som att skriva "min man"!) när jag var där, men det blev för tajt med tiden så vi fokuserade vår energi på ordineringen istället vilket jag kände var helt rätt. Nu kom jag på att borde ha skickat ett sms till iallafall Cheddar (som jag skämtsamt kallar henne, det finns en skojig historia varför) och önskat en trevlig litha. Jaja... Jag har iallafall dekorerat om på mitt altare och slängt de hiskligt gamla blommorna. Jag var tvungen att gå ut på balkongen med altarduken och ruska av de lila bladen som fallit av. Tillsammans med dem försvann också en del damm och gamla energier. Det är härligt att ruska om i saker som har legat länge och se hur de berörs av ny luft och får ny form. Som tankar.

När jag har bloggat färdigt och lyssnat klart på Vangelis underbara Mythodea (sök på YouTube!!!) ska jag sätta mig vid altaret en stund och tänka och känna. Så får vi se vad som kommer fram.

För närvarande håller jag på och läser vad jag tror är senaste delen av bokserien Jarastavens vandring, den heter Livets källa. Tror det är bok nr sju. Serien är väldigt bra iallafall. Visst, den må vara lite klyschéartad och inte så suuuuuperbra skriven, men den är spännande och man vill hela tiden läsa mer. Det är viktigare tycker jag. En bok kan ju ha ett väldigt bra språk men vara fruktansvärt ointressant! Fast nu börjar jag ledsna lite på alla olyckor som händer, nu kan det gärna få en upplösning snart. Att röra sig i en värld befolkad av völvor, magi och järtecken är iallafall ett trevligt tidsfördriv. ;-) Nu vill jag vara läsa ut den (eller någon annan bok) så jag har något att skriva i min läsdagbok! Jag är en långsam själ. Haha.

Jag har för övrigt varit duktig i dag och börjat skriva en receptbok. Jag skriver in mina favoritrecept i en skrivbok, så har jag något att kolla på när inspirationen tryter. Jag är ganska dålig på att laga mat och hämtar en del recept från Internet. (Men det ska väl erkännas att jag mest har kakrecept än så länge.) Ofta skriver jag ner receptet på det papper som ligger närmast, så min man har gnällt lite över lösa papper som ligger här och var och skräpar. Men nu är jag så organiserad så.

Jag fick tillbaka min portfolio från universitetet i dag. På natten hade jag drömt att jag fick VG, men tyvärr blev det "bara" ett G. Jag känner mig lite förvånad, eftersom alla omdömen var så positiva. Dessutom kunde jag se att det stod ett VG på raden, utsuddat...

Över midsommar åker vi bort till min mans familj. Funderar på att ta med en tarotkortlek och spå hans systrar, de är lite intresserade, och så är ju tiden runt midsommar bra för sådana saker. Men jag känner mig så ringrostig så vi får se. Ska bli skönt att lämna staden ett tag iallafall och jag hoppas på fint väder!

Nu ska jag in och liva upp mitt altare.

Kommentarer
Postat av: mana

jag läser första delen i serien och jag tycker den är så söt. jag känner mig inspierad att gå ut i naturen =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback