wicca and all things awesome -

Svacka

Usch, igår mådde jag dåligt. Riktigt dåligt. Fick ganska mycket ångest i går kväll och ville inte gå och lägga mig, för då skulle jag vara ett steg närmare att behöva gå upp. Smart logik va? Nej, det var inte bara vanlig måndagsångest, jag mådde dåligt för att det kändes jobbigt att komma tillbaka till VFU:n. Jag kände mig oförberedd och omotiverad. Det kändes bara skit. Så jag somnade sent, sov dåligt och vaknade 03.49 för att katterna for omkring så mycket. Huvudvärk nu... Men, men, det gick väl bra i dag. Tyvärr hade jag missuppfattat en del och visste inte att jag skulle ha eleverna på torsdag och fredag också, men jag slapp.

Vet inte varför jag får sådana här svackor! Blir lite irriterad eftersom det är så ologiskt. Det är som att helt plötsligt sjunker självförtroendet bara i botten av ingen som helst anledning och jag mår verkligen bara skit. Blä. Enda grejen jag kan komma på - och som slog mig igår natt - var att det är tilltagande måne nu. Jag har dillat om det i tidigare inlägg också, men det stämmer faktiskt att jag mår olika under olika månfaser. Under tilltagande måne blir jag stressad, uppe i varv, nervös och får oftast mina svackor. Vid fullmåne sover jag ofta dåligt, men annars brukar det vara OK. Under avtagande måne är det som att spänningen släpper och allt känns avslappnat, lugnt och skönt. Det är bra underligt...

Efter att jag hade varit på VFU:n gick jag och köpte tyg igen, men denna gång till den klänning jag ska ha på handfästningen i sommar. Jag ska ju faktiskt sy den själv hade jag tänkt. För jag är en snåljåp. Hahaha! Och så vill jag bara ha en väldigt enkel och då kan jag ju lika gärna göra den själv, annat är bara onödigt. Dessutom slutar ju plugget om tre veckor och jag har fortfarande inte hört något från sommarjobben... :-(

Sedan gick jag till gamla Bokia och fick hjälp att välja ut ett fint papper till inbjudningarna. Köpte bara ett nu för att se så att det passar i skrivaren. Hoppas, hoppas... Expediten visade mig först hemska papper med champagneglas på. Haha, inte riktigt my cup of tea! Attans! Nu kom jag på att jag skulle ha köpt svarta papper till scrapbooking!

I går såg jag och pojkvännen de två sista avsnitten av Rome på datorn, andra säsongen alltså. Till och med bättre än första säsongen! Jag har verkligen varit inne i ett litet Rome-rus ett tag nu och det känns trist att det är över. Andra säsongen gav oss många sköna citat, framför allt: Mother, it was only an orgy! Men, men, det kommer fler tv-serier. ;-)

Krax!

Kommentarer
Postat av: mana

Jag börjar tro att jag också är annorlunda under olika månfaser, speciellt under fullmåne. Jag kan dock inte komma på nu hur jag förändras för jag är inne i ett tjockt töcken av ångest och har alltid världens sämsta minne då.
Men jag blev intresserad av det du skrev om månfaserna så jag skall nog börja skriva ned i en bok hur jag är under varje månfas och sedan kolla om jag kan skönja en röd tråd.

Postat av: Maria

Kan ju trösta dig med att du inte är ensam om att vara i en svacka nu... eller det är kanske ingen tröst. Känner igen det där med VFU... alltid ångest inför det. Men sen vill man inte därifrån!?
Men är det inte ganska logiskt att man påverkas av alla krafter som finns överallt?! Hela naturen gör ju det... med ebb och flod och sånt... Och vi är ju så mycket vatten :) Nja, jag är inte så insatt.. men det verkar inte så onaturligt.
Tror du att du kommer på lördag förresten? Det vore hur kul som helst! Vegetariskt utlovas (och inte hirsbiffar denna gången:)
Kram på dig Isabel och hoppas att du kommer ur svackan snart!
:)

2007-05-21 @ 23:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback