wicca and all things awesome -

Utmanad

Jag har blivit utmanad, av Mana! Väldigt kul och självklart något jag måste hörsamma. :-)


Tre saker jag inte förstår:

Varför allt dåligt händer på en gång och allt bra händer på en gång? Varför kan det inte vara jämnare utspritt?

Varför vissa människor inte kan vara toleranta mot olika religiösa trosinriktningar? Varför måste alla tro likadant och hur kan man tro att en enda väg är den rätta för alla?! Tro är inte något man tvingar på folk. Sådant gör mig förbryllad och arg.

Hur pengar tar slut så fort?!

Tre saker som finns på mitt skrivbord/bordet jag sitter vid:

Min mobiltelefon.

Boken Svenskämnet & svenskundervisningen - närbilder och helhetsperspektiv, av Per Olov Svedner.

En använd näsduk.

Tre saker jag vill göra innan jag dör:

Få någon form av bok utgiven, eftersom jag älskar att skriva.

Skaffa barn och uppfostra dem till vettiga människor. :-)

Vara med och starta upp ett coven och få följa med i hela processen med pratgrupp, ordineringar, initieringar och allt annat!

Tre saker jag kan göra:

Få andra att känna sig trygga.

Ge massa kärlek och omtanke.

Skapa.

Tre saker jag inte kan:

Kontrollera mina känslor.

Sluta älska mina katter trots att de gör dumma saker.

Levitera. :-P

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på:

Din intuition!

Hagalaz´ Runedance.

Dead Can Dance.

Tre saker jag skulle vilja lära mig:

Att inte be om ursäkt för mig själv hela tiden, utan våga ta plats.

Att våga flyga så jag kan åka på bröllopsresa till Paris.

Att vara riktigt storsint.

Tre favoriträtter:

Marinerad, stekt quornfilé, ugnsbakade potatisklyftor och blandade grönsaker fulla med goda kryddor tillsammans med kall örtsås.

Svagvåfflade, sega våfflor med vispgrädde, jordgubbsylt och frysta blåbär.

Färska jordgubbar i en skål med kall mjölk.

Tre personer jag utmanar:

Maria

Erik

Öhhh... ingen mer.


Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Isabel! Tänkte göra lite reklam för en ny blogg som jag börjat med... ska visa mina scrappbilder där har jag tänkt. Har du börjat nåt än? Skulle vara kul att se! Förresten har jag föreslagit till Linnéa att vi tre (eller kasnke fler?!) skulle kunna ha en... ja vad ska man kalla det... "tala-om-tro-kväll".. Har några frågor som jag till dig som jag gått och undrat över.. :) Nå ja.. det skulle vara intressant tycker jag! Ha det nice, så hoppas jag att vi hörs och syns snart! kram

2007-05-14 @ 20:18:06
Postat av: Maria

konstigt att det inte står att det finns kommentarer... gör ett försök till :)

2007-05-15 @ 12:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback