wicca and all things awesome -

Stämningsfullt

Usch, vad det är svårt att komma igång med pluggandet. Har en tenta i litteraturvetenskap som kommer upp snart. Klarade min tenta i språkhistoria iallafall so it´s all good.

Ser löjligt mycket fram emot stundande julyra. Jag är inte en sån som tycker att det är jobbigt och stressande med julen, iallfall inte sedan jag och min man började stanna HEMMA på julafton (förra året), allt tidigare farande tog bort en del av glädjen. Det är hemma jag vill vara, eller en plats som känns som hemma (som när vi var hos farmor jämt när jag var yngre), jag vill ha det lugnt och skönt och ingen stress eller höga ljud. Jag vill bara njuta av stämningen, Kalles jul på tv och äta massa gott. Har massa roliga bakprojekt i år. Saffransskorpor står högst på listan, efter att ha sett Leilas jul, och jag funderar på att ge bort det till covenet när vi ses nästa gång. :-) En liten yule-gåva.

Jag kunde inte hålla mig igår, jag pyntade om på altaret. Nu står där min svartglittriga hjort som jag köpte på Lager Haus, min stora vackra sol från Tiimari, mina yule-kort, min kittel med ett ljus i och lite annat som är mer standard. Det blev så fint och mysigt. :-) Åh, jag hoppas yule-ritualen blir utskickad snart!!!

I förrgår fick jag äntligen prata lite med min syster på msn! Hon har ju flyttat till Tyskland. Diskussionen om hennes borttappade mössor var rätt kul. :-)

Jess säger:

just praktiska bitar är lite knepiga faktiskt. jag har tappat bort alla mina mössor, och müste köpa mer kläder. lägger ner nära 100 spänn i veckan pü tvätteri ocksü..och har ännu ingen tysk telefon...en del saker gür sjukt lüngsamt och det är svürt att fü fart pü annat.


Jess säger:

jag trivs bra och sü nu, relativt, men att fü ordning pü sünt där är lite svürt


Jess säger:

och ska flytta till eget nästa ür har jag bestämt


Jag säger:

Way to go!  Men då måste du nästan ha ett jobb till va? Träligt att du tappat bort mössorna! Du som hade flera stycken! Hur tror du det hände?


Jess säger:

nej det ska inte behövas, jag ska tjäna tillräcklilgt, det är bara grejen med att fü ihop en handpenning och sünt, och nügon som kan ta mitt rum. men dü bor jag i förort men det är ok.


Jess säger:

haha, tror o tror  en glömde jag pü station häromdagen och den andra pü en krog


Jag säger:

Du får vara rädd om dina mössor! De trivs inte om de blir lämnade ensamma. Du får börja ha på dig dubbla mössor så de får sällskap av varandra när du glömmer dem!


Jess säger:

hahahaha ja just det, där har vi lösningen  men du, jag ska nog hem o brassa käk nu.


Jag säger:

Nu låter du som farsan.

Jess säger:
Ja, det är en av hans fraser ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback