wicca and all things awesome -

Ängeln dricker måndagsöl

Nu är tentan skriven! Jag har ingen aning om hur det gick, så alla där ute som läser: håll tummarna!

Efter tentan hade vi ett hål på fyra timmar innan nästa lektion, och jag och en kursare hade bestämt oss för att roa oss på stan. Jag såg fram emot det, för vi har inte direkt umgåtts tidigare, men det är en tjej jag tycker är rolig och trevlig. När vi kommit ner till stan sa hon på skämt att vi kunde ju ta en öl sedan. Jag nappade direkt och tyckte det var en jätterolig idé (bara för att det var totalt fel tillfälle egentligen), så efter shoppingen (jag köpte en stor förgylld keramiksol som jag ska hänga upp vid vintersolståndet, och en rökelse med lukten mysk och hallon) och lunchen gick vi och tog varsin öl för att fira att vi gjort tentan (fast hon drack faktiskt två). Hmmm... öl en måndag strax efter lunchtid. Det kändes som att folk tittade lite, men det gjorde inte så mycket. Vi hade skitkul och flummade loss och diskuterade hejvilt. För att inte lukta öl på nästa föreläsning åt vi Fisherman´s Friend. Det var mycket lyckat iallafall.

På stället där jag köpte rökelsen säljer de också vanliga new age-grejer. Min kursare började fråga mig massa saker, t ex "vad är regression/affirmation/hästen med den konstiga slangen i pannan?" :-D Jag svarade ganska lätt och ledigt på allt hon kastade på mig och fick lite glad förvåning från hennes sida. "Har du ett speciellt intresse för det här?", frågade hon. "Ja, det skulle man nog kunna säga", svarade jag.

När jag var inne en snabbis på universitetsbiblioteket sökte jag mig mot hyllorna med religion och fann två böcker jag inte kunde stå emot. Listening People Speaking Earth. Contemporary Paganism av Graham Harvey och The Paganism Reader av Chas S. Clifton och Graham Harvey. De verkar innehålla massa spännande kapitel och ämnen och jag kan knappt bärga mig att sätta tänderna i dem!

Eftersom skrivaren här hemma har bestämt sig för att lägga av var jag tvungen att skriva ut mabonritualen på universitetet idag. Det var lite nervöst, men jag tror inte jag lämnade några spår efter mig. :-)




Pratade ikväll med en kille på msn som jag sporadiskt har kontakt med. Han är ganska mycket yngre än jag, men jag känner igen mig själv i honom, och de tankarna jag hade i den åldern. På grund av det känner jag att jag gärna vill vara där för honom och muntra upp honom när han mår dåligt, så att han inte ska känna sig ensam. Ikväll skrev han att det var slut med flickvännen:

Jag säger:
Tråkigt att höra...  

Han säger:
är van vid att bli sviken

Jag säger:
Det hör till livet tyvärr. Men på något sätt kan man inte stänga av det där, då kan man aldrig bli lycklig. Man kan ju däremot välja lite vilka människor man släpper inpå livet.

Jag säger:
En balansgång är nog viktig.

Han säger:
balans är viktigt ja:/

Han säger:
tror jag missade det 

Jag säger:
Det finns fler försök! Det är det som är underbart med livet, det finns ständigt nya saker att lära sig. Har man gjort fel en gång, kan man försöka hantera det bättre nästa gång.

Han säger:
jo

Han säger:
det är därför du är en ängel för mig

Jag säger:
Är jag?  :-)

Han säger:
du har en tendens att alltid dyka upp när jag som mest behöver det 

Jag säger:
Jag är glad att kunna stå till tjänst!

Jag säger:
Ibland behöver någon bara poängtera andra sidan av myntet, eller hur? ;-)

Han säger:
jo...du är min bra sida av myntet^^


Blir så glad över att kunna få någon att känna sig lite bättre till mods. Har nog en ganska omvårdande natur, jag ville ju bli kurator egentligen. :-) Men alla människor vill känna sig behövda, känna att de uträttar något, betyder något... Det är en fantastisk drivkraft!




Har lovat min man att skriva in ett underbart roligt skämt som han drog förra veckan. Det var innan fullmånen, och jag låg och bläddrade i min gamla BoS. Då kom jag fram till en tabell med runorna i futharken. Min man fick syn på runan "ken" och frågade: "Var är Barbie-runan då?" *asg* Det var så himla kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback