wicca and all things awesome -

Hopkok av funderingar

Jag har verkligen hamnat i ett flow nu när det kommer till att skriva och utföra ritualer. Det känns mycket bra! Tidigare har de flesta av mina ritualer varit ganska spontana, jag brukar bara planera ett ramverk och sedan improvisera resten. Känner att jag vill bli bättre på mer "traditionellt" utformade ritualer och då verkar det bra att skriva egna och sedan känna efter vad man hade kunnat ändra på. Jag tror det är ett bra sätt att få erfarenhet; learning by doing! :-D Man lär sig iallafall vad som funkar för en själv. Nymåneritualen kändes ganska bra, men den behövde något... Får fundera på vad! Mer aktiva moment kanske...

Har kommit fram till att jag ett tag ska fokusera på en specifik aspekt av Gudinnan; Mångudinnan. För det första flyttade jag mitt altare när vi köpte en ny säng (som faktiskt står på golvet), nu råkar det stå i väster, vattnets riktning. Jag hittade också en stav jag tillverkat och velat använda länge men inte haft behov av; en stav tillägnad månen, med en uggla i handtaget och en bergskristall i spetsen. Så den har jag tagit fram. Också det faktum att jag mer har börjat uppmärksamma månens faser genom mitt firande, ser jag som ett tecken på att det finns något viktigt för mig där att hämta. Och så har jag vänliga vänner som har lånat mig boken Moon Magic av Dion Fortune. ;-)

Genom märkliga omständigheter verkar det som att jag kanske kommer att vara med och planera nästa stormöte inom Vitkaförbundet, trots att jag inte är medlem! Får se hur det blir, men det vore väldigt roligt.

Efter lite sparkande där bak bestämde jag äntligen ett datum för caféträffen och mailade alla, men det visade sig att de flesta var upptagna, så jag flyttade det till söndagen den 30. Hoppas verkligen att vi blir några stycken!!!

Repningarna med bandet har börjat gå bättre och bättre tycker jag och det gör att man blir mer taggad och vill repa oftare. En positiv utveckling. Jag känner att nu när jag är ensam sångare får mina idéer mer utrymme och det är ju skönt eftersom man nog för det mesta gillar sina idéer bäst. :-P Vi blir bättre och bättre musiker och det börjar äntligen höras i musiken. Låtarna är bättre uppbyggda och mer dynamiska och eftersom jag skriver alla texter nu behöver jag inte känna mig obekväm för att jag tycker att jag sjunger om fåniga saker. Att sjunga om att dricka någons blod är inte riktigt min grej, iallafall inte när det menas bokstavligt!

Jag gick iväg för att hämta min skiva som kommit med posten, men gick till fel ställe! De har ändrat sändningarna så de går till postcentralen istället, så jag gick hela biten i onödan. Men sol, frisk luft och motion fick jag åtminstone.

Imorgon ska jag och älsklingen åka till Norrköping och leva rövare. Shoppa, äta osv. Det borde kunna bli riktigt, riktigt trevligt. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback