wicca and all things awesome -

Runor igen

Hua, i dag var en hård dag på universitetet. När jag kom hem kändes det som om jag blivit överkörd av en ångvält! Jag såg den underbara filmen Chocolat på tv och sedan däckade jag i soffan och sov ett par timmar. Har förmodligen fått något förkylningsvirus, för jag har ont i halva halsen när jag sväljer. Haha, varför det är bara vänstra halvan av halsen, det undrar jag! Men min man har varit så gullig mot mig, gjorde en kopp te och varit allmänt snäll.
     Jag stängde in mig i sovrummet och sysslade lite med runor. Jag blev så sugen för några dagar sedan då jag plockade fram min runpåse. Jag kände att detta verkligen är något jag vill syssla med, men fortfarande känns runorna ganska dunkla och jag har en hel del utforskande att göra. En gång i ett sällskap gjorde jag en resa med trumma på runan gifu. Känner att det är mer sådant jag behöver, att förstå runorna på en mer personlig nivå.
     I ett dumt infall målade jag två stora röda runor i handflatorna medan jag höll på. Jag trodde att de lätt skulle försvinna i en handtvätt men så var icke fallet... Om någon frågar i morgon sa min man att jag fick skylla på att han satt och klottrade. Haha, han är så solidarisk. :-)
     Var välsignade och ha en underbar morgondag.

Kommentarer
Postat av: Angelika Vaala

Haha, ja, men lite dum får man va ibland :) tur att du har en så snäll man som tar hand om dig, krya på dig nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback