wicca and all things awesome -

Tillbaka

image84Efter en lång frånvaro kommer här äntligen ett inlägg. Jag har haft ohälsosamt mycket plugg samt en omtenta och varit grymt upptagen generellt. Nu är det dock lite lugnare och jag har resten av veckan med enbart egna studier, i min egen takt. Just nu läser vi två kurser parallellt, en om uppsatsskrivande (där jag ska skriva en rapport om företagsnamn, haha!) och en om nordiska språk. Yippie. Men lite intressant ska det bli.

En rolig sak jag kan meddela är att jag har blivit "permanent gästrecensent" på
Lettura! Hittills har jag bara skrivit en recension, men jag hoppas att det blir fler snart. Det är himla kul i alla fall, trots att jag i efterhand skulle vilja radera mitt otroligt klyshiga slut på recensionen! Jaja, skit samma. Nästa bok jag kommer skriva om blir antagligen den jag läser nu; Solens dotter. Den utspelar sig i gamla Egypten och där trivs jag bra i fantasin. ;-) Jag började läsa den för några dagar sedan och det var en fullkomligt ovan känsla att plocka upp en fritt vald skönlitterär bok, efter att ha läst litteraturhistoria så länge. I sommar ska jag läsa som bara den! Man blir ju så ofta rekommenderad böcker, och då tänkte jag äntligen ta tag i det. Får se vilka det blir, vilka man känner sig dragen till. Hoppas det blir en riktigt fin sommar så att man kan sitta ute. På en äng, i skuggan under ett träd. Mmmm...

På tal om böcker så fick vi hem ett reklamblad härom dagen. Det var från ett företag där man kunde göra egna böcker. Äntligen ett ställe där man bara behöver göra ett exemplar! Det är nämligen så att jag tycker att det skulle vara kul att göra en bok av min blogg och spara. Allt som är i elektronisk form känns en smula osäkert, tycker jag, och tänk på alla timmar man har lagt ner här! Om ni också vill spana in det så finns de på http://www.solentro.com/

Det fanns mer jag hade tänkt berätta, men jag har glömt det i skrivandets stund. Efter en hektisk period börjar jag i alla fall landa och tillvaron känns ganska ljus igen.

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Började läsa solens dotter för flera år sedan, men av någon anledning läste jag aldrig klart den, hm.. får se när jag får tillbaka lusten att läsa så ska jag kanske plocka fram den igen :)

Skönt att det har lugnat ner sig lite för dig :) Kram!

2008-04-02 @ 11:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback