wicca and all things awesome -

Imbolc 2008

Jahapp, då har årshjulet vridit sig ännu lite till och imorgon är det Imbolc. Jag drar tidigt iväg för att fira med covenet och jag längtar så efter att se dem igen!!! Vi blev ombedda att ta med varsin dikt och jag tar med mig denna (skriven av Heidi Couture):



brigidBrighid

 Blessed Brighid burning bright
 Lead us from the darkest night
 Triple Goddess of new life
 Shine your flame on us tonight
 Perpetual flame of love and light

 Wise guardian of the hearth
 You bless our homes and our lives
 Keeper of the healing light
 Shine your light on us tonight
 Shine on us in love and light

 Sacred muse of poetry
 Inspire creativity
 Sing to us your sacred song
 Shine your spark on us tonight
 Fiery spark of love and light

Jag vet inte om min träning redan har gett resultat, men min midja har i alla fall krympt två cm sedan jag mätte sist. Och det var inte speciellt länge sedan! :-D I kväll har jag powerwalkat och tränat lite yoga. Brukar bli lite till innan jag lägger mig också. Woho, jag är bäst! Och med de orden lämnar jag er... ;-)

Ha en underbar, ljus Imbolc!

Kommentarer
Postat av: Moonchild

Hoppas du har haft en fin dag! Jättefin dikt om Brigidh :)

Postat av: Ceriadwen

Tack, det var en underbar dag! :-D Hoppas du hade det fint med.

2008-02-03 @ 23:43:11
URL: http://ceriadwen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback