wicca and all things awesome -

Guds dörrknackare

Här om dagen ringde två Jehovas Vittnen på. Jag såg i och för sig bara den ena, eftersom den andre stod och tryckte bakom min ytterdörr. Jag misstänker att det var en man, och att han antecknade...

Kvinnan som uppenbarligen inte hade scenskräck var äldre, söt och trevlig. Hon såg ut lite som en farmor, så jag stod artigt och språkade med henne en stund, men gjorde tydligt klart att jag inte var intresserad. Jag sa att jag redan hade en tro. Hon frågade såklart vilken och jag svarade wicca. Hon undrade vad jag hade sagt och jag återupprepade (jag kunde nästan höra hur tomten bakom dörren krafsade med pennan mot blocket) och hon undrade vad det var för en religion och var den fanns. Jag svarade lite kort, jag är inte van vid och har heller ingen särskild lust att prata om wicca med utomstående. Vi var dessutom i trapphuset och min psykgranne under löpte amok med en hammare mot väggen. Tanten började prata om teodicéproblemet och rotade efter en broschyr i sin bruna handväska. "Jag tar helst inte emot något", sa jag och hon log och sa "En annan gång kanske." Sedan gick de och dagen fortsatte. Hur gör ni när dörrknackarfolket kommer?

Arbetet med dräkten går finnemang. Jag har klippt ut den och sicksackat runt om. En nackdel med tyget är att det sprakar om det så fort man tar i det och man kan få rejäla stötar. Har för mig att sådant brukar försvinna efter en tvätt... Det blir nog fint iallafall. :-)

Här är en lite smårolig youtube-video om wicca.


Kommentarer
Postat av: mana andromeda

Ett ex till mig bjöd in jehovas och visade dem sitt altare. De gick direkt ;P

Postat av: Ceriadwen

Haha! Vilken bra idé. ;-)

2008-01-19 @ 13:05:07
URL: http://ceriadwen.blogg.se
Postat av: Erik

Jag brukar stå och småprata en liten, liten stund, och sedan tacka nej. Hos mig brukar dom faktiskt inte försöka tvinga på mig något utan säger jag nej tack så tar dom det och pyser vidare.

Annars kan du ju skaffa fejkblod, spruta det över en stor kniv och bjuda in dom till det rituella offrandet.

2008-01-19 @ 14:49:45
Postat av: Alice

Jag har än så länge bara haft besök av dem en gång, då var det en dam och hennes son. Jag förstod först inte riktigt vad det var hon kommit för eftersom han pratade finska och min finska inte är sådär superjättebra, men efter att de gått (och hon var riktigt trevlig :D) kikade jag på broschyrerna hon gett mig och då först gick det upp för mig vad det var för mänska ^^

2008-01-20 @ 12:27:09
URL: http://www.bloggen.fi/wicca
Postat av: Elinleticia

Jag bjöd in dom. Två gånger, på te och kakor. Det gick bra. De var trevliga och öppna. Fram till att jag gjorde gällande att jag hade ap-ursprung. Jag kunde inte fatta att dom INTE trodde på det. De hävdade att jag inte kunde veta och jag sa att inte de heller. Är adopterad...så om min mamma var apa eller ej....hehe....sen droppade de av. Och de har inte kommit tillbaka. Det är synd egentligen. De var söta.

2008-01-20 @ 21:41:26
URL: http://smuleliten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback