wicca and all things awesome -

Hälsan

Long time no see! Det verkar som att aktiviteten går upp när jag inte har skrivit på ett tag. ;-)

I dag känner jag mig så nöjd med mig själv. I går fick jag ett ryck och tänkte att "Nej nu tusan ska jag gå ner lite i vikt!" Erkänner att det är en rent kosmetisk grundtanke, men en bonus är ju att man blir lite hälsosammare också. Det är iallafall tänkt så. Jag ska inte göra något drastiskt, bara äta lite mindre portioner, gå minst 20 min varje dag och dra ner lite på godis och fikabröd. Så i dag har jag varit ute och powerwalkat i 25 minuter. Det var väldigt skönt men jag var himla svettig när jag kom tillbaka. Hade för många lager tröjor tror jag bestämt. Jag hoppas att jag ska kunna hålla igång det här, men just nu sitter jag framför datorn och är hungrig! Jag måste se till att ha massa frukt hemma jämt, annars hänfaller jag alldeles för lätt åt onyttigheter.

Jag skriver om det här i bloggen mest för att den är inriktad på wicca och wicca i min vardag, och hälsa är trots allt en viktig del. Jag upplever att när jag inte har hälsan (den fysiska eller psykiska) har jag samtidigt väldigt svårt att hänge mig åt min tro. Vem kan utföra ritualer och greja runt när man inte kan hålla en vettig tanke i skallen? Nej, hälsan är jätteviktig och jag måste nog börja dra mitt strå till stacken på ett mer medvetet sätt.

Nu ska jag hoppa iväg och låna älsklingens ds där han har ett yogaprogram! Tekniken är fantastisk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback