wicca and all things awesome -

Traderavinst

image90"ISIS var moder till allt liv och en av de viktigaste gudarna i det antika Egypten. "En vis kvinna, en stor magiker och den största av alla gudar och gudinnor". Hon kunde skänka evigt liv, därav ses hon ofta avbildad med Ankh-tecknet. Hon var Dagens gudinna medan hennes tvillingsyster Nephthys var Nattens. Isis är mest känd för rollen som mor till Horus och hängiven hustru till Osiris. Hon stod för kärlek, moderskap, barn, magi, medicin och fred. Man tillbad henne för att göra äktenskap lyckliga och avbildade henne ofta ammande sin son Horus. Isis har ofta sammankopplats med ormar, för det mesta en kobra."

Men Isis är inte bara fluff och ljus, hon har en mörk sida också. ;-)

Jag vann just den här skönheten på Tradera.se. Tjoho! Bara 62 kronor. Isis i malakit, 17 cm hög. Jag tycker att den är så vacker. Åh, jag är så glad just nu! Isis har haft en speciell plats i mitt hjärta länge, och ett år efter min självdedikering köpte min pojkvän en stor Isis-statyett i present. Han är bäst. Sedan dess har jag dock inte fått något av honom på min årsdag, men faktum är att jag brukar glömma av det själv. ;-)

Jag hittade också några korta videor från handfästningen på datorn. Gah, det var så man blev lite tårögd, det var så vackert. Synd att inte hela ceremonin spelades in. Har vissa planer för ettårsdagen, får se om maken går med på det eller ej. Haha.

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Verkligen jättefin!

2008-01-14 @ 15:33:53
Postat av: Linda

Underbar!

Postat av: Fire

Underbart vacker!!!

2008-01-14 @ 23:33:24
URL: http://firekick.blogg.se
Postat av: Ceriadwen

Ja ni, det lönar sig att ligga och lura på nätet!
;-)

2008-01-15 @ 00:04:42
URL: http://ceriadwen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback