wicca and all things awesome -

Hipp hipp



Just nu njuter jag av mina sista timmar som 23 år, för imorgon blir jag gammal... igen. :) Jag har börjat tycka lite illa om att fylla år faktiskt, men jaja, det finns ju inte direkt något att göra åt saken eller hur? Jag och min man ska åka och äta tårta någonstans, så det blir lite kalaskänsla. Min övriga familj har tagit för vana att vara bortresta kring min födelsedag. Jag har ingen lust att fira mer storslaget än med en fika dock. Kanske när jag fyller 25? För att inte tala om 30.

Min fina staty som min man betalade kom i måndags. Nu står den på altaret och är så fin, så fin. Bild på mitt Lughnasadh-dekorerade altare kommer inom kort, det blev fint i år. :) Min mamma kom igår och gav mig tre presentkort i lite olika butiker nere på stan, så de ska jag roa mig med att förbruka någon dag. Av min svärmor fick jag för ca en månad sedan en för tidig present i form av en väska. Just det, jag fick ett par knähöga strumpor av min man också som jag ville ha från Indiska. ;) Hoppas jag får lite pengar av någon så jag kan beställa rökelse från Starchild.

I natt hade jag en märklig dröm fylld av djur. Jag drömde att vi var lite folk vid en stugby eller liknande, ute i skogen. Vid parkeringen flög plötsligt en enorm korp ner och satte sig på marken. Någon hojtade till och jag gick närmre för att kolla, den var verkligen jättestor! Några ögonblick senare satt jag i en bil och såg ut genom ett fönster. Då såg jag en korp i en bil, också den korpen var enorm. Munnen var öppen och jag såg nästan rätt in. Kanske inbillade jag mig att den skrek också. Det hela var mycket märkligt. Bilen körde vidare, en ung tjej satt i förarsätet. Vi skulle just åka in under en liten bro, då vi såg en björnhona komma ut med sina små ungar. Vi körde försiktigt, men råkade köra på den ena ungen. Jag blev alldeles kall och såg bakåt. Ungen låg och sprattlade vid vägkanten och levde uppenbarligen fortfarande. För att den skulle slippa lida backade tjejen och körde över den igen. Hon frågade hur den såg ut och jag svarade att den var alldeles platt och förmodligen död. Vi åkte vidare...

I dag var jag och maken ute i skogen och plockade blåbär, hallon och smultron. Jag är så otroligt glad att jag har en man som gärna följer med ut och gör sådana saker! När vi kom hem gjorde vi en underbar knäckig paj av det hela och tittade på ett avsnitt av Twin Peaks och Arkiv X.

Jahapp, nu ska jag fortsätta läsa den väldigt roliga boken Åskgudens son av Arto Paasilinna och sedan sova gott. God natt!


Kommentarer
Postat av: mana

fan vad skönt, hur gammal jag än blir är du alltid ett år äldre ;D grattis hurru.

Postat av: Fire

Grattis grattis! :-)

2008-07-27 @ 09:43:15
URL: http://firekick.blogg.se/
Postat av: Snöfrid

Grattis i efterskott! :D

hurra hurra hurra hurra

2008-07-27 @ 16:54:27
URL: http://fantasy03.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Tack så mycket för alla gratulationer! :D

2008-07-28 @ 13:09:48
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Angelika V

Grattis i efterskott, hoppas du fick en trevlig födelsedag i lugn och ro :)

2008-07-28 @ 15:02:21
URL: http://vaala.blogg.se/
Postat av: Emma

Grattis i efterskott! :-)

2008-07-28 @ 15:49:20
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback