wicca and all things awesome -

Till min katt



Min söta vän, lilla vilda
Vila i min öppna famn
Slut stjärnetindrande öga
låt mig bli din trygga hamn

Din våta nos du smeka
tillgivet mot min hand
Då ler jag viss om detta,
att du älskar mig lite grand

De små öronen sloka trött
ner på var sin sida
Jag hoppas att du famnas snart
av drömmarna de blida

Varma ord jag viskar:
"God natt du, sov så gott"
Din trogna, ömma kärlek
är det vackraste jag fått

Ja, jag håller så mycket av dig
att hjärtat tycks svämma över
Av alla katter där ute
är du en riktig fyrklöver!



Poesins kraft verkar ha fångat mig på sistone. Haha! Även om den inte är skriven på det sättet, riktar sig dikten såklart till alla mina katter. Ni är ovärderliga, min lilla broder och mina små systrar! Må vi vandra länge vid varandras sida.

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna

Awww, den var jättefin. Och din katt på bilden liknar min svarteprins Lucifer. Och dikten om slokande öron och stjärnetindrande öga passar min grå kosmoskatt Ozzy

Postat av: Angelika V

Jättefint :) passar in på mina känslor för mina egna små sötnosar också :)

2008-06-23 @ 11:45:52
URL: http://vaala.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, du skriver underbart! Dikten gick rätt in i mitt hjärta :-)

2008-06-23 @ 21:45:30
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Tack alla snälla söta! :D glad

2008-06-23 @ 23:53:23
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Rosen

Va underbart vacker den dikten är!! Har själv katt o haft det hela mitt liv så jag vet hur mkt dom betyder för oss som älskar våra katter... Be blessed Rosen

2009-04-19 @ 12:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback