wicca and all things awesome -

10 saker jag älskar

image105Nu ska jag göra något roligt. Inspirerad av Dianne Sylvan ska jag nu lista tio saker jag älskar med min kropp. Hon skriver: We spend too much time talking about what is wrong with our bodies, what we hate, what we wish we could change--let's talk about things we love. Your body will thank you for it.

OK, nu kör vi! :-D


1. Jag har alltid tyckt om mina fötter. De har en fin form och är lagom stora. Jag är dessutom expert på att vicka på lilltårna! Trots att jag hade lite problem med min vänsterfot när jag var yngre (har en extra benbit som ställde till det. Så fort jag trampade lite snett föll jag nästan ihop av smärta, det försvann som tur var när jag blev lite äldre) så har mina fötter burit mig genom livet så här långt. De är bra när jag vill dansa, hoppa, springa eller göra yoga. Jag älskar mina fötter!

2. Mitt födelsemärke strax över min vänstra handled var en källa till stor beundran hos mig själv när jag växte upp. Det fick mig att känna mig lite speciell, det var ju inte alla som var välsignade med ett så häftigt märke som kroppen själv hade skapat. ;-)

3. Jag tycker om min midja. Den är smal och gör mig timglasformad. De andra kvinnorna i min familj må vara långa och ståtliga, men jag har min timglasfigur. ;-)

4. Jag tycker om mina ärr. De visar att jag har levt runt lite och inte bara suttit hemma i soffan. Mitt favoritärr fick jag när var var två år och råkade välta några stora glasskivor över mig. Det ärret har jag alltså burit så länge jag kan minnas och visade stolt upp när jag var yngre. Lite mindre coolt blev det när jag kom upp på högstadiet och upptäckte att folk faktiskt gjorde sig illa med flit. Men det hindrar inte att jag fortfarande gillar mitt ärr. :-)

5. Mitt matsmältningssystem måste funka otroligt bra med tanke på hur mycket jag vräker i mig. Tack, tack, tack snälla kropp för att du gör det bästa av situationen!

6. Mitt hår är rätt schysst också. Det är ganska lent, tjockt och långt. Nu när jag sparar ut mitt underhår igen kommer jag få tillbaka min lejonman. Oh vad jag längtar!

7. Jag älskar hur min kropp kan dansa när ingen ser, hur den kan släppa loss och bli alldeles vild, hur den kan röra sig på sätt som jag har svårt att föreställa mig annars. Jag älskar den kraft som finns i min kropp och som kommer fram när jag dansar, som om det var en inre rörelse som fortplantar sig utåt.

8. Jag älskar alla delar av min kropp som hjälper mig att forma ljud, så att jag kan sjunga. Att sjunga är bland det bästa jag vet, och precis som dansen så ger det en chans att kunna uttrycka något inom mig.

9. Mina händer är bra fantastiska. De kan måla, skulptera, skriva och... ja allt! Även fast mina fingrar inte är så långa så funkar de bra till att spela piano och gitarr. Vad tusan skulle jag göra utan mina underbara händer!

10. Jag tycker om min mage. Det är inte den plattaste magen som finns, men på grund av det har den fått många söta smeknamn av mig. Den har blivit känd som Maharadjamagen och Buddhamagen. Någon gång i framtiden kanske jag kan dricka öl från den, som Homer Simpson, men förhoppningsvis inte än på ett tag. ;-)


Nu tycker jag att alla som läser det här ska hitta 10 vackra, underbara saker hos er kropp, jag utmanar er!

Kommentarer
Postat av: Snöfrid

Tänkte bara tala om att jag antog din utmaning. ;)
Kramar*

Postat av: Ceriadwen

Yey! Go Snöfrid! :-D

2008-03-16 @ 14:53:56
URL: http://ceriadwen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback