wicca and all things awesome -

Choklad!

I går drog vi ett litet gäng till Linköpings chokladfestival! Det var första gången för mig och min man men vi hade ett rutinerat proffs med oss. ;-) Min man tycker faktiskt mycket mer om choklad än jag (jag är mer inne på lakrits eller fruktigt godis) men det var fantastiskt roligt att se så många olika sorter och smaker. Det var bra att man fick provsmaka så mycket också...
image100
Ojojoj, det fanns praliner i mängder! Och Fairtrade-choklad (köpte tre kakor), italiensk choklad, fudge, Ben & Jerrys-glass (som jag åt för första gången, mmmm cookiedough....!), ostar, tårtor, en enorm chokladfontän, you name it!
image101
När vi var bland de sista utställarna fick jag provsmaka en cider (?) som hette Smultron Puss. Jag älskar smultron och det var en jättegod dryck som jag tyckte skulle passa bra till Beltane. Det var bubbligt, fruktigt och somrigt. :-)Jag köpte två flaskor, men jag tror det går att få tag i på andra ställen också.
image103
På kvällen orkade man inte göra så mycket, men jag åt mina fyra praliner som jag hade köpt (medan vi såg på Alien vs Predator II) och de var mycket goda. Tänk om alla söndagar kunde vara så här!

Kommentarer
Postat av: Maria helmersson

älska choklad! va roligt att gå o provsmaka choklad!
måste bara berätta att jag drömmde om din lilla pojke i natt.Han hade gyllnebrunt hår och var jättesöt. men det konstigaste var att han hade sex olika namn..
kommer dock inte ihåg alla, bara några typ Ivan och Aron.. Han kunde oxå krypa och gå direkt när han kom ut! Ett riktigt mirakel barn!

men nu kommer jag inte på så mycket att skriva. jo just ja brev kompisar.. bara de att jag är idelös vet inte riktigt vart jag ska börja eftrsom jag inte gör så mycket hemma, mest kollar på tv... så vi får väl se hur det blir med det.
tänkte iaf börja läsa din blogg så har jag något att göra. kram/

2008-03-29 @ 14:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback