wicca and all things awesome -

OT

Det här inlägget blir lite off topic, som en hel del annat på bloggen. ;) Men jag måste skriva av mig lite glädje. I vår ska jag skriva mitt examensarbete och de nya reglerna är att alla måste skriva i par. Jag kände inte så många som ska läsa pedagogiskt arbete block 3 så nervositeten började komma; vem tusan ska jag skriva med?! En tjej kände jag lite löst från förra terminen och henne har jag försökt jaga utan framgång. Jag ville helst fråga henne öga mot öga, men hon envisades med att ställa in våra möten. När jag var på informationsmötet om examensarbetet i torsdags ringde jag (hon svarade inte) och skickade sms där jag frågade om hon ville skriva med mig och bad henne att höra av sig.

Hela helgen gick utan ett pip så nu ringde jag. Och jag fick positivt besked! Toppen. :) Det hade varit jobbigt att bli ihopparad med någon man inte känner och som förmodligen bor långt ifrån. Nu bor vi i samma stad, har läst samma inriktning och kommer bra överens än så länge. En stor sten föll från mina axlar i dag.

Värre är det med förkylningen, som faktiskt bara blir värre. Det har gått från halsen, till näsan, till bröstet. Jaja, jag ska inte gå in på äckliga detaljer men just nu är det inget vidare ställt med mig. Jag blir nog hemma i morgon med. Något jag ser fram emot är dock den 29:e. Då är det en föreläsning om häxor som jag och några kompisar ska gå på, och innan hade jag tänkt bjuda på te och scones. :)

Kommentarer
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Usch blir det värre? Då kan det bara bli bättre sedan!



Mysigt med te och scones. Det är perfekt att bjuda på en höstdag.

Postat av: Angelika V

Jag hoppas jag kan va med den 29:e, beror på om Jocke är ledig så han kan ta hand om Kaspian, kan bli lite jobbigt om lillgrabben börjar skrika mitt i alltihop. Jag hör av mig när jag vet bättre :)

Kram, kram - krya på dig!

2008-10-20 @ 18:32:59
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: elinleticia

Vad kul att det löste sig. Det är ju en trygghet om man bor i samma stad, mycket lättare att lösa när man ska träffas och så - och så kanske man blir riktigt bra vänner på köpet! KRAM

2008-10-20 @ 19:55:56
URL: http://smuleliten.blogg.se/
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Svar

Åh tack för tipset! Jag skall se mig om efter ett annat företag som sagt. Fast nu dröjer det ett tag tills dess. : )

2008-10-21 @ 18:48:14
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/
Postat av: Nybörjare

jag ser okså fram emot den 29 ! fast nt av samma anledning... kentboxen släpps dåxD, krya på dig, låter mysigt med scones, såhär på hösten.

2008-10-21 @ 20:03:14
Postat av: Ceriadwen

Nybörjare: Ja, scones är en riktig höst-hit. :) Kent är inte så dumma förresten.

2008-10-22 @ 10:55:03
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback