wicca and all things awesome -

Den gamla

Den gamla kvinnan under trädet sluter sina rynkiga ögonlock. Då hon åter öppnar dem ser hon rakt på dig, och du skälver. En gyllene ulvblick möter din, nyfiket, alltför vaket för hennes höga ålder. Du anar att hon bär på mäktiga hemligheter, kunskaper du bara kan drömma om, men hon döljer dem under oansenliga kläder och ett nedböjt huvud. Bara den som möter hennes blick förstår, och bara de som vinner hennes gillande får åtnjuta denna ynnest. Hon väljer själv vem som skall få skåda hennes anlete och då skall du titta noga. Mycket noga.

Har du tur kan du få se det gyllene flyta ut i vajande sädesfält, äggets klibbiga innanmäte eller eldens hungriga tungor. Döm inte dina intryck. Rid på känslans våg och låt dig lyftas högt på tankens vingar. Slumra i trädkronans luftiga bädd och lägg pannan mot den doftande jorden.


Kommentarer
Postat av: Maria

Fin dikt!

Postat av: Ceriadwen

Maria: Den var inte tänkt som en dikt, men tack ändå! Måste fråga eftersom jag nu blev nyfiken, var det kursiveringen som fick dig att tänka "dikt" eller var det något i språket? :)

2008-09-18 @ 06:14:14
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Therese

Väldigt vacker text :)



Jag har en fråga till dig om det går bra! Jag är väldigt ny när det gäller sådana här saker men det är så himla intressant att läsa om just wicca osv

Men på olika forum så läser jag att folk mediterar och kommer in i någon annan slags värld, möter gudinnor och sådana saker, om du förstår vad jag menar? Men hur lyckas de? Blundar de och tillslut så ser de saker eller vadå? Jag vet att det behövs massa träning men jag är bara nyfiken... Hade även tänkt börja meditera och du kanske har några slags tips till en nybörjare? Hur gör man?

Tack

2008-09-18 @ 23:41:23
Postat av: therese

Nu lät det fel, det jag menar är att de kan "prata" eller träffa deras gud/gudinna när de mediterar... Undrar som sagt hur det går till.

2008-09-18 @ 23:42:24
Postat av: Emma

Tja, vad kan man säga egentligen? Otroligt vackert! :-)

2008-09-19 @ 11:32:00
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: Ceriadwen

Therese: Jag förstår exakt vad du menar, bra förklarat. :) Jag ska skriva ett inlägg om det.





Emma: Tack så mycket! Glad jag blir :)

2008-09-19 @ 13:16:58
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback