wicca and all things awesome -

Tillbaks till naturen

Min skrivarkompis hörde äntligen av sig igår, det var riktigt, riktigt skönt! Jag blev inte ett dugg arg när hon ringde, bara väldigt lättad. Ingen hade dött, men hon hade varit däckad i magsjuka med en trasig mobil. Jag tycker nog ändå att hon hade kunnat kolla sin mail, men det är bara jag...

I dag spelade min man rollspel hela dagen så jag hade massa tid i ensamhet. Jag sov jättelänge, vilket inte var konstigt med tanke på hur jag mådde kvällen innan. Jag återkommer till det. Trots massa velande lyckades jag ta mig ut ganska tidigt. Det var sommarvarmt och skönt så jag bestämde mig för att gå en runda i skogen i spåret som finns en bit från mig. Det var så skönt! Så fort jag hade kommit en liten bit in sprang en ekorre över stigen. Den sprang knappt, den bara flöt graciöst genom luften, fantastiskt! Skogen var full av blåsippor, vitsippor och tussilago. Inga löv hade spruckit ut än, men på några träd var det någon annan slags knopp som hade börjat brista. Vad det nu kan ha varit. :) Jag kände dock att jag var i väldigt dålig form, eftersom benen började värka lite i backarna. Jag får gå dit oftare. Hoppas träningsvärken går över till Beltane! Mest känns det i fotlederna, men jag försökte stretcha när jag kom tillbaka hem.
   

Jo, men tillbaka till i går i alla fall. Då hade vi en vår-picnic med några av våra närmaste vänner. Vi köpte massa mat och öl och begav oss till skogs bort från all civilisation (nåväl) och tillbringade ca fem timmar med att slappa uppe på ett "berg" (det är nog inte högt nog att kallas berg). Det var så avslappnande och hjälpte verkligen till att rensa skallen ordentligt. Det får göras om flera gånger i vår och sommar! Men på kvällen blev jag riktigt trött och lite snurrig så jag somnade rätt tidigt. Kanske var det all frisk luft...? ;)
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Fina bilder, ni har mera vår än oss uppe i Dalarna.

Postat av: Anna

Vad härligt det låter!

2009-04-15 @ 15:52:41
URL: http://www.tarotidag.se/wicca/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback