wicca and all things awesome -

Lughnasadh

Nu är jag framme i mitt nya hem i Blekinge. Hittills har vi nästan bara kånkat lådor och packat upp, men själva flytten gick mycket smidigt. Jo, förutom att jag blev kissad på av min ena katt i bilen, inte lika mysigt. :) Tyvärr har vi varit tvungna att göra av med en hel del pengar också. Vi byggde t ex en innerdörr så att inte katterna kommer upp på övervåningen och sedan massa småsaker som behövs, t ex duschdrapperi och en hel annan massa junk. Tusenlapparna har flödat, mina vänner. Nu är det snålt leverne som gäller.

I går sökte jag mig runt i skogen vid husknuten för att finna en ritualplats. Efter upp emot en timmes vandrande hittade jag till slut en jättefin plats. Under är bilder från ceremonin. Hoppas att ni alla också hade det trevligt!




Kommentarer
Postat av: Angelika V

Trevligt att ni kommit iordning lite grann nu :)

Ja, det är trist med alla pengar som försvinner varje gång man flyttar, men det blir bättre senare :)



Kul att du hittade en plats för en ceremoni också, det har inte jag gjort. det går omkring folk i de små skogsdungarna härikring, så vågar inte göra nåt...

Men jag hade en trevlig dag ändå :)

Postat av: Ceriadwen

Härligt Angelika! Kram! :)

2009-08-03 @ 14:25:15
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: neina

Vad kul att du är tillbaka! Och vilka fina bilder. Det verkar ha varit fint. Tack, vi hade också trevligt :) det finns att läsa hos Hyllebär.

Postat av: Livsagnostiker

Åh vad vackert, ser så fridfullt ut. Jag har också flyttat men mja... jag sitter i en överfull 18kvm stor etta som är mellanläget innan Skåne :D så jag har inte firat något än :'(

2009-08-04 @ 09:27:09
URL: http://livsagnostiker.blogspot.com
Postat av: Anna

Välkommen till Blekinge! Jo, jag hade också en härlig Lughnasadh!

2009-08-05 @ 05:48:17
URL: http://www.tarotidag.se/wicca/
Postat av: Veronica Isaksson

Oj, det verkar som vi har en hel del gemensamt! :) Men jag har inte flyttat än jag flyttar om ett par dagar, men jag vet precis att det går åt en hel del pengar på diverse saker som man måste ha.



Hoppas du kommer att trivas riktigt bra i Blekinge och på din nya magiska plats, det är alltid kul att känna att energierna växer för varje gång man besöker platsen.

2009-08-08 @ 18:02:32
URL: http://creativewitch.blogspot.com/
Postat av: Ceriadwen

Veronica: Oj lycka till så mycket med flytten! Det låter som sagt som att vi har saker gemensamt. :) Din blogg var jättemysig, jag ska länka den!

2009-08-08 @ 18:47:10
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback