wicca and all things awesome -

Audition

Fy tusan vad roligt jag har haft i dag! Som jag skrev i det förra inlägget har jag varit på autition för en sommaruppsättning. Jag har ju pysslat lite med drama tidigare, men aldrig teater. Det har jag varit sugen på!

Jag blev alldeles upprymd så fort vi kom in på teatern och såg den helt svarta scenen. Det luktade så gott, nästan... hemvant? Det bara spratt till inom mig, snart skulle jag få stå där på scenen och göra något jag älskar. Jag som annars alltid drabbas av dåliga nerver i de flesta sammanhang, jag var bara glad och förväntansfull! Hur det är möjligt vet jag inte, kanske är det för att jag upplever drama som så kravlöst? Det finns inte något egentligt rätt eller fel, bara olika tolkningar. Jag hade heller inga höga förväntningar på min prestation, jag har ju faktiskt inte gjort just det här förut.

Vi gjorde lite uppvärmningar först och jag kände igen de flesta. Sedan blev det lite improvisation innan vi till slut fick ett kort manus att framföra i två grupper. Jag kände att det gick ganska bra, men framför allt var det väldigt, väldigt roligt. Tyvärr finns det ju inte roller för alla, men vi skulle få veta resultatet inom några dagar. Jag hoppas, hoppas, hoppas jag får en roll! Det vore så kul att få lära sig mer om teater och att få vara med i den gemenskap som naturligt blir när man sysslar med drama.

Jag svävade på moln när vi lämnade teatern. Det kändes fantastisk att för en gångs skull få göra något som gav energi, i stället för att ta den.

Kommentarer
Postat av: Livsagnostiker

Håller tummarna för att det ska gå bra.



Ja, men visst är teater underbart. Jag saknar att stå på scen sedan jag flyttade från hemstaden, det och mina teaterbarn.

Postat av: Anna

Samma här! Håller tummarna!

2009-08-24 @ 06:03:48
URL: http://www.tarotidag.se/wicca
Postat av: Ceriadwen

Tack ska ni ha!!! :)

2009-08-24 @ 12:38:29
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh så roligt! Jag älskar att spela teater, även fast det var många år sedan nu. Finns inget bättre än att fullkomligt hänge sig åt sin roll! Jag håller alla tummar och tår för dig! :-)

2009-08-25 @ 11:24:59
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback