wicca and all things awesome -

Härliga Yule!



Hoppas att ni alla har haft en stämningsfull Yule! Själv firade jag i helgen som var, med mina fina vänner, men kanske blir det en privat liten ritual i morgon också. Ikväll har jag varit alldeles för trött tyvärr! Men jag har gjort en härlig marmelad på jordgubbar och mörk choklad som jag tänkt ge bort i julklapp. Det blev fyra burkar, så en ska jag ta själv också. Mums!

Med posten kom i dag en Yule-gåva som nästan gjorde mig lite tårögd (det är iofs inte så svårt...), ett halsband med en korp som håller ett pentagram. Man blir lite stum ibland.

Jag vet fortfarande inte hur det blir med jobbet, ännu har inget svar givits. Men efter senaste telefonsamtalet började det kännas åtminstone lite hoppfullt igen. Jag försöker att vara positiv, men kokar samtidigt över hur jag har blivit behandlad den senaste veckan. För att citera den ena av de två rektorerna i telefon i dag:

-Hej, hur är det?
-Jo... men det är okej.
-Hur kan det vara det när du inte har något jobb?

Dålig "humor" och jäkligt dålig takt och folkvett tycker jag själv!


Kommentarer
Postat av: Angelika V

Åh, en så härlig bild du har hittat!

Postat av: CrimsonAnna

Jag önskar dig en fridfull Yule och håller tummar och tår för att det löser sig på jobbfronten

2009-12-23 @ 06:53:42
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback