wicca and all things awesome -

Green Tea Collection


Okidoki, här kör jag ett litet tips igen. I helgen drack jag av det här ovanligt goda gröna teet och var alltså tvungen att själv inhandla mig en låda i dag. Jag brukar inte tycka speciellt mycket om grönt te, utan det är svart som gäller för mig (rött klarar jag verkligen inte av!), men de här smakerna var ovanligt goda. Det är orient, mint, citrus och okryddat.

Eftersom jag kör en liten "detox" från kaffe nu, känns grönt te som ett hälsosammare val.

"I grönt te finns en stor mängd polyfenoler som är antioxiderande ämnen. Dessa tros kunna skydda kroppens celler och DNA mot de fria radikaler som kan orsaka cellskador, celldöd, åldrande och åldersrelaterade sjukdomar.

De gröna tesorterna är mer känsliga än de svarta teerna. Det är därför viktigt att förvara dem på rätt sätt och inte använda för hett vatten när man tillagar sitt gröna te. Låt det kokande vattnet svalna en stund innan det slås över tebladen eller häll i en skvätt kallt vatten för att få ner temperaturen. En vattentemperatur på ca 80-85 grader är lagom."
(
http://www.omte.se/gront/)

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha jag fullkomligt älskar grönt thé, och jag tror bestämt att det där råkar vara min favoritsort! Det är liptons gröna thé, fast i en ljusgrön förpackning :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback