wicca and all things awesome -

Hjärtan, bokrea och powerpoints

Hoppas alla har en trevlig alla hjärtans dag. När vi skulle ställa fram frukosten imorse bad min man mig att ta ut två fat. När jag öppnade skåpsluckan hade han lagt en stor ask med geléhjärtan därinne. Han är så söt! På eftermiddagen åkte vi och åt mat på en trevlig restaurang, jag drack ett glas rött och blev lite på örat. Det krävs mycket lite. ;) Jag tyckte att servitrisen påminde om en elev från praktiken, men frågade aldrig. Hon tyckte nog att jag tittade lite konstigt på henne dock! Sedan åkte vi hem och förhandsbeställde böcker från adlibris. För min del blev det:

- Circle of Fire av Sorita D´Este
- Vad är litteraturvetenskap? av Erik Bjerck Hagen
- Tusen år av fantasy. Resan till Mordor av Bo Eriksson

Hoppas att de är bra! Efter det såg vi på melodifestivalen där nästan alla bidrar var dåliga och sedan spelade vi Guitar Hero: World Tour hur länge som helst. Lite lagom romantiskt, så där. Nu har vi klarat alla låtar på medium och måste lära oss att spela bättre på hard. Jaja, nog om detta.

I går kväll roade jag mig med att börja på en power point om renässansen. Vecka 9 ska jag ju ut och ha min slutpraktik så det lär bli fullt upp i fyra veckor. Men jag har varit ute så länge förr, dock inte med så här många lektioner att planera. Nej, det är bäst att jag återgår till power pointen nu. Ska fortsätta på den om myter också. Det som är bra är att man kan använda dem hur mycket som helst sedan!

Kommentarer
Postat av: Lina

Lycka till med arbetet! Glad kärlekens dag i efterskott och för alltid :) Ta hand om dig!

Postat av: Angelika V

Så gulligt det är när killar gör sånt där :)

Jocke hade redan åkt till jobbet när jag vaknade, men han lämnade en romantisk lapp på toaletten åt mig :)

2009-02-16 @ 17:39:09
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback