wicca and all things awesome -

Mäns andlighet

Åh, Internet är trögt som sirap just nu!

Surfade runt lite och googlade "forn sed", jag försökte hitta
Radio Hedendom igen. Men så hamnade jag på ett forum i stället, som bland annat behandlade ämnet moderna initieringsceremonier. Det var en gammal tråd med många sidor och jag orkade inte läsa allt förstås, men det var intressant.

Speciellt intressant för mig kanske var att det bara verkade vara män som diskuterade! Jag är fortfarande inte van vid män som pratar om andlighet (bortsett från kristendom) och jag måste säga att de ofta tänker helt annorlunda än mig och det gör det så spännande! När jag diskuterar andlighet med många män (jag ska inte säga alla) känns det som att det är ett hål i marken mellan oss. Något är avgjort annorlunda i hur vi upplever och reflekterar kring ämnet. Inte så att vi upplever totalt skilda saker, men att vi kanske uppmärksammar olika aspekter, olika delar.

Ibland, när jag pratar med min man om något inom wicca, kan han få ämnet att gå från tvådimensionellt till tredimensionellt. Plötsligt kan jag "gå runt det", se en annan sida. Tänk, så viktigt det är att diskutera, och tänk så viktigt det är att diskutera med alla slags människor!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Word! :)

Postat av: Angelika V

Ja, det är verkligen bra att diskutera en sak med olika personer, även när de kanske inte delar samma åsikt. Har man problem med nåt så brukar det lossna då, även om det ibland går lite trögt med den biten för mig som har svårt att erkänna om/när jag har fel ;)

Har faktiskt aldrig stött på en man som är wiccan, eller andlig på andra sätt heller. Trist, när man tänker efter..

2009-02-10 @ 17:42:04
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/
Postat av: Kristin H

Hej!

Vilka intressanta inlägg Du för, framför allt detta om att ta en "paus" från wicca tyckte jag var väldigt välformulerat (och väl framtänkt). Jag skulle jättegärna vilja diskutera mer med Dig, det vore roligt om Du ville maila mig. Hittade ingen mailadress till Dig här.



Allt gott,

Kristin

2009-02-10 @ 18:01:23
Postat av: Sarah

Tack! Jag måste verkligen göra något åt det dock ... vet inte VAD riktigt än bara. :/

2009-02-10 @ 18:44:19
URL: http://inallhonesty.blogg.se/
Postat av: Marcus

Hej!



Jag har följt din (och andra wiccaners bloggar) ett tag. Jag hade gärna kommit i närmare kontakt med religionen, och verkligen fått höra en anhängares åsikter, istället för allt som står skrivet. Hade du kunnat tänka dig att kontakta mej hade jag blivit jätteglad!

2009-02-11 @ 19:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback