wicca and all things awesome -

Reflektion

Jag smyger mig till ett litet inlägg, trots att jag sitter och färdigställer en portfolio som ska lämnas in imorgon. Ett ord som man avskyr efter att ha läst den här kursen är "reflektion", som man i akademikerkretsar också gillar att stava "reflexion". Allt ska reflekteras kring, övningar, grupprocessen, artiklar, hur många gram navelludd man lyckats samla ihop under kursens gång, etc. Man blir riktigt, riktigt knäpp och överanalyserande. Vi reflekterar för att synliggöra lärandet, men det går faktiskt lite överstyr när man nästan kräks över konceptet. Nåväl, i natt ska jag jobba och imorgon lämnar jag in det. Förhoppningsvis slipper jag se det mer sedan!

Jag har inte haft fler mardrömmar, i natt drömde jag mest om museum, matsalar och vildkatter. Haha. Jag kan dock lugna er med att mardrömmarna inte stör mig så mycket, jag far inte illa av dem. Men tack, ni som har oroat er! ;)

I går visade min man mig ett program som man kan göra musik i, ACID pro 6.0. Det går att ladda ner små musiksnuttar som man kan klippa och klistra ihop till egna musikstycken. Så mitt nuvarande projekt är att tonsätta en dikt av William Blake,
Cradle Song. När jag är färdig kan jag länka ifall någon skulle vara nyfiken. :) Det känns lite fuskigt att klippa ihop musik som man inte har spelat själv, men jag kan ju faktiskt inte spela stråkar, så vad gör man?! Det låter väldigt fint i alla fall och det är ju faktiskt jag som har komponerat det. Hehe.

Håll gärna tummarna för mig ikväll/natt och sänd mig energi så jag kan slutföra den sabla portfolion!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Klart man får sampla grejer men man lär ju göra något själv ... annars tycker jag det är lite fuskigt och jag tror inte att det är lagligt heller! XD

Postat av: Ceriadwen

Jodå, jag har tagit från sidor där det är lagligt och royalty-fritt. :)

2009-01-18 @ 22:24:58
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh jag älskar sånna program! :-) Det är så roligt att bara sitta och mixtra ihop något, förhoppningsvis låter det bra sen också :-D skickar så mycket energi jag kan avvara ;)

Kram!

2009-01-19 @ 01:12:01
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: Melissa

Hej!

Vi är tre tjejer som går sista året på gymnasiet och vill gärna göra ett studiebesök eller en intervju med en wicca i Stockholmsområdet. Är du därifrån eller vet du någon wicca som är det?



Tacksam för svar!

2009-01-19 @ 13:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback