wicca and all things awesome -

Allt gick bra!

Jag kan lättad meddela att allt gick bra med kattjejerna. Just nu står båda och dricker från fontänen... :)

De var duktiga hos veterinären (som var glad, trevlig och hade bra handlag med katterna) även om Sosso var väldigt rädd och orolig. Hon fick lugnande innan narkosen. Båda blev vaccinerade och fick sina öron rengjorda. Tyvärr visste vi inte att de även som innekatter skulle avmaskas och liknande så det kändes lite pinsamt, men man lär så länge man lever! Nu är mitt mål att de snart ska må bättre än innan! 2350 gick förresten kalaset på, men det är värt vartenda öre.

Innan vi åkte fick de en spruta för att vakna upp och när vi kom hem var båda vakna. Den ena katten fick lägga beslag på badrummet och den andra på köket, men ingen av dem ville stanna och efter en stund släppte jag ut dem. Sosso vinglade direkt in bakom soffan, där hon sedan stannade med huvudet utkikandes. Sedan satt hon där och halvsov. Detsamma med Isis, som satt och halvsov på golvet en bit bort. Jag hade lagt ut handdukar på golvet i köket och badrummet, men där var det bara vår kastrerade hankatt som låg. Han kunde inte alls förstå vad det var för fel på de andra, när han boxade lätt på Isis vinglade hon ju omkull! Nej, han fick gosa med matte i stället.

Efter några timmar började de kvickna till mer och mer och jag blev så glad när Sosso började kurra när jag klappade henne. Hon tyckte fortfarande om mig! :) Jag måste säga att Isis är lite som en ny katt, så här gosig och tillgiven som hon är mot mig nu har hon aldrig varit. Den delen har hon reserverat åt husse. ;) Och så "pratar" hon mycket mer. Båda katterna vill helst gosa hela tiden och följer efter mig i lägenheten med puffar och kurr.

Så fort de började intressera sig för stygnen och slicka på dem, åkte trattarna på. I början var det läskigt men nu fungerar det bra för båda. Det är bra att de kan äta och dricka med dem på. Jag tog av dem en stund nu i morse (åh vilken fröjd!) men det är lite jobbigt att övervaka dem i varje stund. Jag blev så lycklig när de ringde från Arbetsförnedringen och sa att jag inte behövde komma på mötet i dag, utan att jag skulle söka upp dem när jag flyttat. Härligt att få vara hemma och gosa med katterna och ge dem all min uppmärksamhet nu när de behöver mig.

Kommentarer
Postat av: Angelika V

Skönt att allt gick bra :)



Ja, katter är alltid en vän, förlåter en för nästan allt, till och med Jocke blir förlåten när han duschar min lilla Kitty ;)



Kram till dig och katterna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback