wicca and all things awesome -

Tacksamhet

Jag lyssnade just på en sådan bra podcast! Den handlade om tacksamhet och i en övning skulle man först känna efter hur man kände sig. Jag kände mig lite nere eftersom jag tänkte på icke-existerande jobb och alla som tjatar på mig om den saken. Sedan skulle man supersnabbt tänka på tio saker man var tacksam över. Det blev riktigt knasiga saker några gånger (t ex att vi har så bra vägar här i Sverige), men såklart mer personliga saker också. Efteråt skulle man känna efter om något hade förändrats i kroppen. Det kan jag säga att det hade. Tacksamheten kändes som en sköld mot allt negativt! Det fanns inget spår kvar, jag kände mig bara stärkt och glad. Tänk om man kunde uppmärksamma saker man är tacksam för varje dag, något för mig att tänka på...

Killen jag lyssnar på kallar sig Ariel och jag gillar flera av hans... episoder eller vad man nu ska kalla dem. Han har världens underligaste skratt också, riktigt corky och smittsamt. Jag kanske inte håller med om allt han säger, men det gör man väl aldrig. :)
Här är hans sajt.

Kommentarer
Postat av: neina

Ooh, tack så mycket för tipsen - både podcasten och påminnelsen om tacksamhet! Får jag, på temat tacksamhet, tipsa om sajten http://www.gratefulness.org/ , som innehåller enormt inspirerande artiklar, word for the day, m. m. Framför allt artiklarna och frågor och svar rekommenderas.



Tack än en gång! :)

Postat av: Ceriadwen

Tack detsamma Neina! :) Jag har besökt sidan för länge sedan och vandrat i den där labyrinten några gånger. Nu ska jag läsa om. Tack!

2009-06-02 @ 13:41:22
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback