wicca and all things awesome -

Lite funderingar

Hej och hå! Nu har jag suttit och gjort en skaplig planering över denna och nästa veckas lektioner. Nu ska jag väl slippa tänka så mycket på det?! Tror inte att ettorna kommer bli så glada på mig när jag berättar om den muntliga uppgiften dock... Det var två tjejer som sa i dag att de absolut inte ville framföra något inför hela klassen. Men de kommer i alla fall att få göra det i par, hoppas det blidkar dem något. Att undervisa om renässansen är åtminstone riktigt skojigt och den klassen är rätt duktig, men de är ju tvåor förstås och har fått växa till sig lite. :)

Annars är det sunkigt just nu eftersom jag har blivit förkyld. Har svårt att hålla energin uppe och vill mest bara sova, inte bra när man vill visa framfötterna på praktiken. Men jag ska kämpa på den här veckan och vila ut i helgen. Jag ska fan inte göra någonting! Det var nog bloggens första svordom tror/hoppas jag.

För att återknyta lite till bloggens huvudsakliga innehåll kan jag berätta att boken Circle of Fire som jag köpte på adlibris bokrea, visade sig vara helt okej. Den är förvisso inte utläst än, men intrycket hittills är lovande. Det de tar upp är i sig inget nytt, men perspektivet de granskar det ur är lite djupare än i många andra grundläggande böcker. Jag kan se att författarnas upplevelser av saker går hand i hand med mina egna. De skriver också med utgångspunkt i en initiatorisk tradition, till skillnad mot sååå många författare som skriver för solitära utövare.

Mer info om boken kommer nog senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback