wicca and all things awesome -

Beltane, dagen efter

Ojojoj, vilken dag efter Beltane, jag har varit helt slut! Mått riktigt kasst faktiskt, jag vet inte om det beror på att jag tog ut mig i ritualen på något vis, eller om det har andra orsaker. Jag var väldigt trött på kvällen och hela dagen i dag har jag mått illa och haft huvudvärk. Värst var det nu på kvällen.

Jag sammanstrålade (det är ett fint ord man inte använder så ofta!) med en vän och vi hade en enkel men fin ritual i skogen. Jag brukar alltid göra min barfotadebut just denna dag, och så även denna gång. Jag gick runt och helt plötsligt hade jag repat en bukett vitsippor mellan tårna! Haha. Det fotade jag naturligtvis. ;)



En liten eld hade vi också, om man nu kan kalla den så. :)



Och så drack vi mjöd. Mmmm det är så gott, perfekt högtidsdryck! :)


Kommentarer
Postat av: FRÖKEN GRÖN

Vad härligt du hade det!

Postat av: neina

Låter vårigt! Det var härligt att vara ute i bokskogen - bland allt pollen! ;) Bokskogen är verkligen soul food.



Floreat!

Postat av: María

Vi drack oxå mjöd, men jag kan nog inte säga att det var någon jätte succce.. Inte så jättegott ..

Postat av: Angelika V.

Mysigt! Härligt med vår och alla vitsippor :)

2009-05-05 @ 16:08:37
URL: http://mrsewenson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback