wicca and all things awesome -

Ett UFO över sjön

I går gjorde jag något som jag aldrig har gjort förr, jag var på ett UFO-konvent! Min man hade fått höra talas om det genom jobbet och vi sa till oss själva: Varför inte?! Det verkade som ett kul avbrott i vardagen.

Förutom en utställning om UFO:s var det två föreläsningar om UFO-rapporteringar i Sverige och de var väldigt intressanta. Det bästa var att de inte försökte spekulera i de fenomen de inte kunde förklara, det var aldrig tal om utomjordingar. De berättade om spännande fall de hade utrett, både de som kunde förklaras och de som fortfarande var en gåta. Något som var ofta förekommande, var farkoster/raketer som man hade sett störta eller landa på sjöar i juli månad. Enligt vad man visste fann man aldrig något, men det fanns mycket hemlighetsstämplat material kring fallen, så man kan inte veta med säkerhet. Det låter väl märkligt att man aldrig skulle ha hittat något annat än kratrar på sjöbotten? I ett dokument de hade lyckats få ut talades det om "napp" i en sjö och att man skulle dyka nästa dag. Så det finns nog mycket vi inte vet, även om det förmodligen inte handlar om utomjordingar. :) Det fanns också många rapporter (främst från Dalarna) om mer närkontakt med konstiga farkoster och ljusklot. Men att man skulle ha blivit ombordtagen är väldigt ovanliga vittnesmål i Sverige.

När den andra föreläsningen var slut var det frågestund. De tossigaste frågorna stod en kvinna för, som undrade om de trodde att UFO:s kunde lyfta bilar, att myndigheterna skulle mörklägga för att inte skrämma allmänheten etc. När hon hade ställt en fråga avbröt hon alltid när svaret kom och fortsatte prata med hög och gnällig röst. Runt omkring hördes dämpade skratt, för hon verkade ganska koko och jag hade själv svårt att hålla undan skrattet. Men när jag såg på de stackars plågade och frustrerade föreläsarna lyckades jag. ;) Frågor om videos som någon sett på youtube kom också upp, och frågan om det fanns byggnader på Mars. Haha, det var en lyckad eftermiddag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback