wicca and all things awesome -

Älskade marmelad



Det bästa här i livet är (i princip) gratis.

I går gjorde jag för första gången egen marmelad. Jag var förr inget större marmelad-fan, men sedan fick jag smaka vår ÖPAs jordgubbsmarmelad med rabarber och den är något speciellt kan jag lova...! Helt gudomlig, en av de godaste saker som finns över huvud taget.

Eftersom jag har blivit besatt av björnbär sedan vi flyttade och fick en enorm buske på tomten, passade det ju utmärkt att försöka göra en egen marmelad av bären jag har frusit in. Med hjälp av syltsocker gick det oerhört smidigt och snabbt. Jag hade förutom bären i en vaniljstång och vit choklad, så det blev jättegott! Det är så otroligt tillfredsställande att skapa något från grunden och använda bär man själv har plockat.

Nu är bara problemet att jag vill göra tiotusen andra marmelader också. Jag har bland annat en sagolik mörk choklad med lavendel i skafferiet, undrar vad som skulle passa med den? Päron? Kring Yule ska jag definitivt göra en marmelad med äpple, kardemumma, nejlika och kanel. Hoho, jag kan knappt bärga mig!


Kommentarer
Postat av: :p

Du kan vara marmelad :)

2009-09-29 @ 19:01:17
Postat av: ;p

Det är ingen förolämpning min frizzle frazzle

2009-09-29 @ 19:02:46
Postat av: Ceriadwen

Hehe, jag vet älskling. ;) Frazzle på dig!

Postat av: Angelika V

Mm, ser gott ut!

2009-10-05 @ 22:21:02
URL: http://mrsewenson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback