wicca and all things awesome -

Pagan Pride Day

Hur många av oss paganer här i Sverige känner till fenomenet "Pagan Pride Day" som infaller varje år vid Mabon? Jag har hört om det tidigare men inte brytt mig om att undersöka. Nu hittade jag dock en officiell sida där man kan läsa diverse: http://www.paganpride.org/ 

På siten wiccantogether har det börjat pysslas och ordnas inför denna dag. För att andra ska veta att man är pagan just denna dag ska man nämligen ha på sig ett lila band. Jag kan läsa att en tjej hittade en hel rulle på Walmart, wow vilken tur. Men hon oroade sig eftersom ett lila band säkert kan stå för fler saker. Därför skulle hon försöka hinna till en loppmarknad och se om hon inte kunde hitta ett pentagram att limma dit. :)

Tycker det här är lite skojigt, men finns det någon som GÖR det här i Sverige? Finns det över huvud taget ett behov? Jag känner att jag kan vara stolt pagan utan att spatsera runt i lila band och dela ut infoblad om wicca.



Kommentarer
Postat av: Alta

Kan väl vara roligt, även om man är ensam i sverige så kan man tänka att det finns andra i andra länder som travar runt med ett lila band i samma stund (eller dag) vilket gör att man kanske inte känner sig lika ensam. :)

Postat av: CrimsonAnna

Jag trodde att wicca var en icke-missionerande religion så det känns inte riktigt-rätt.

2009-09-15 @ 21:12:25
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Ceriadwen

CrimsonAnna: Det är i ett upplysande/informerande syfte ska poängteras, inte missionerande! :)

2009-09-15 @ 22:14:52
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback